۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۳۲

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد:

سرمایه گذاری۱۰۵میلیارد تومانی درحوزه فناوری ارتباطات استان سمنان

سرمایه گذاری۱۰۵میلیارد تومانی درحوزه فناوری ارتباطات استان سمنان

دامغان - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در راستای بهبود کیفیت خدمات دهی حوزه فناوری ارتباطات، ۱۰۵میلیارد تومان پروژه دربخش‌های مختلف استان سمنان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی ظهر سه شنبه در خلال آئین افتتاح نیروگاه برق دامغان، ضمن بیان اینکه طی دهه فجر و در حوزه فناوری ارتباطات بیش از ۱۰۰میلیارد تومان به استان سمنان اختصاص یافته است، ابراز داشت: این اعتبارات صرف پروژه هایی مانند پهنای باند تی دی ال تی دی، فیبر نوری، ارتباطات روستایی و... است که سهم دامغان در این بین ۱۰میلیارد تومان برآورد می شود.

وی درباره شبکه ملی اطلاعات نیز با بیان اینکه این کار بزرگ طی ۱۳ سال پیش شروع و بردوش دولت ها مانده بود، گفت: این امر هم در برنامه پنج ساله چهارم و پنجم و هم در فرمانی که رهبر معظم انقلاب برای تشکیل شورای عالی فناوری صادر کرده بودند، دیده شده بود و بر این اساس دولت یازدهم در بدو ورود اولویت خود را بر تکمیل این طرح بنا ساخت.

عضوکابینه یازدهم با بیان اینکه بهره برداری از دو فاز شبکه ملی اطلاعات انجام شده است، گفت: این توسعه بازار بزرگی در کسب و کار حیطه آی سی تی است و افراد مستعد این حوزه می توانند درباره تولید محتوا فعالیت کنند که امروز یک نهضت بسیار خوبی برای این امر در سطح کشور به وجود آمده که بخشی از این مقوله به تولیدات دینی و فرهنگی باز می گردد.

واعظی با اشاره به تعداد بالای فارغ التحصیلان حوزه آی تی، ابراز داشت: در دو سال گذشته ۱۰۰هزار اپلیکیشن و برنامه های نرم افزاری نوشته شده و امروز مردم از آنها استفاده می کنند لذا این نشان می دهد که حوزه آی تی می تواند تا چه میزان اشتغال زا باشد.

وی افزود: تحقق دولت الکترونیک از دیگر اولویت ها است که با توجه به بروکراسی زیاد دولتی، زیرساخت های این امر کاملا فراهم شده است تا مردم بتوانند بسیاری از کارهای خودشان را بدون دخالت در حیطه بروکراسی، انجام دهند.

کد خبر 3899996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha