۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۴۴

معاون اوقاف و امورخیریه استان بوشهر:

مسجد کانون اتحاد و همدلی بین مسلمانان است

مسجد کانون اتحاد و همدلی بین مسلمانان است

بوشهر - معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امورخیریه استان بوشهر گفت: مسجد کانون اتحاد و همدلی بین مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی حسینی ظهر سه‌شنبه در مراسم معرفی هیئت امنای جدید مسجد توحید بوشهر گفت: آرامش، امنیت و آسایش زندگی امروز ما محصول خون پاک لاله‌های سرخ شهادت و سربازان مجاهد ولایت و رهبری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امورخیریه استان بوشهر در ادامه با اشاره به اینکه همواره مسجد کانون تجمع خداجویان بوده است، افزود: مساجد کانون مبارزات نیروهای حزب اللهی و اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه ولایت اصلی از آن خداوند است، ابراز کرد: ما شیعیان معتقدیم که همه قوانین و احکام از ناحیه خداوند است و هر چیزی که در این عالم از آن پیروی می‌کنیم و از سوی پروردگار به صورت احکام درآمده است، لذا ولایت اصلی از آن خداوند است و ولایت پیامبر اسلام(ص) از سوی خداوند و ولایت حضرت امیرالمومنین علی(ع) نیز از جانب پیامبر و خداوند است.

حسینی با تاکید بر اینکه مساجد همواره کانون ایجاد محبت و اتحادبین مسلمانان بوده است، اظهار کرد: مسجد یک مکان عبادی و یک پایگاه فرهنگی است که متعلق به تمام آحاد جامعه است و همه ما باید در حفظ حرمت و پاکیزه نگه داشتن مسجد کوشا باشیم.

وی با اشاره به اینکه توجه به مسجد یک تکلیف شرعی است، افزود: باید این پایگاه‌های دینی فرهنگی را تقویت کنیم و همان‌گونه که دین مبین اسلام به نظافت و زیبایی درونی و ظاهری مساجد تاکید دارد در همین راستا ما باید فعال باشیم.

سپس با حضور علیرضا یزاف دبیر کمیسیون تأیید صلاحیت هیئت امناء اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، سرهنگ عبدالرضا دشتی فرمانده سپاه مالک اشتر شهرستان بوشهر، محمدحسن شنبدی رئیس اداره حراست اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، حجت الاسلام نعمت الله عظیمی فرد رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بوشهر، حجت الاسلام سید حسین حدادیان امام جماعت مسجد، اصغر هنر بین فرمانده پایگاه مقاومت صاحب الزمان (عج) مسجد، سلمان گورکی مسئول هیئت مذهبی علی اصغر و مدیر کانون فرهنگی و هنری توحید، محمدباقر قناعت زاده، عبدالرضا مقدس، حسن بهرامن، اصغر آقاجانی، نوحه خوان اهل بیت(ع) از سوی حجت الاسلام و المسلمین محمدیان مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر به عنوان هیات امناء جدید مسجد توحید بوشهر معرفی و منصوب شدند.

یادآور می شود، در این آئین از محمد دوانی به عنوان پیرغلام حسینی و پیشکسوت نوحه خوانی، حسین آقاجانی، اصغر بهرامن، عبدالرسول رنجر، هوشنگ زارع زاده و سید مهدی کازرونی به عنوان پیرخادمان مسجد نیز تجلیل شدند.

کد خبر 3900248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha