۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۱۷

چورکین:

شورای امنیت ایران را از انجام آزمایش موشکی منع نکرده است

شورای امنیت ایران را از انجام آزمایش موشکی منع نکرده است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که شورای امنیت هیچ گونه ممنوعیتی در قبال انجام آزمایش موشکی برای ایران تعیین نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «ویتالی چورکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که شورای امنیت ایران را از انجام آزمایش موشکی منع نکرده است.

چورکین گفت: زمانی که شنیدم حتی متخصصان آمریکایی در شبکه «سی ان ان» درباره آزمایش موشک بالستیکی ایران جنجال به پا کرده اند و آن را نقض ممنوعیت های شورای امنیت سازمان ملل می دانند بسیار متعجب شدم. چنین ممنوعیت هایی در گذشته وجود داشتند اما، تمامی آن ممنوعیت ها برداشته شدند.

وی افزود: قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از ایران خواسته است آزمایش موشک بالستیکی را که قادر به حمل کلاهک هسته ای باشد، انجام ندهد اما هیچگونه ممنوعیتی تحمیل نمی کند.

چورکین گفت: باید در نظر داشت که قبل از آن که اتهامی مطرح شود، باید توانایی های ایران در حوزه موشک های بالستیک ثابت شود.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل بر این باور است که تنش های موجود میان آمریکا و ایران باعث درگیری کامل نظامی نمی شود اما، می تواند بر روابط آمریکا و روسیه تاثیرگذار باشد.

چورکین گفت: پیچیدگی های زیادی وجود دارند. مسائل بسیاری که می توانند مشکلات جانبی ایجاد کنند و شماری از این مشکلات جانبی می توانند بر روابط ما با آمریکا تاثیر بگذارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش فعال ایران در مبارزه با گروه تروریستی داعش اشاره کرد و لفاظی های آمریکا علیه ایران را بیشتر ناشی از احساسات آمریکا و نه نشات گرفته از حقایق ثابت شده دانست.

کد خبر 3900934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha