۲۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۱۷

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس به مهر خبر داد؛

سهم قصور دستگاه‌ها در بروز حادثه پلاسکو به زودی اعلام می‌شود

سهم قصور دستگاه‌ها در بروز حادثه پلاسکو به زودی اعلام می‌شود

اردبیل – سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی کمیته فنی رسیدگی به حادثه ساختمان پلاسکو گفت: سهم قصور دستگاه‌های مرتبط در بروز این حادثه به زودی اعلام می‌شود.

صدیف بدری در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: عملکرد وزارت کار به لحاظ حق‌وحقوق کارگران و وضعیت محیط کار، اصناف به لحاظ وضعیت محیط کار، شهرداری به لحاظ ایمنی ساختمان و بنیاد مستضعفان و جانبازان به عنوان مالک در خصوص ساختمان پلاسکو در دست بررسی است.

وی افزود: بر اساس قوانین کار در جایی که امنیت لازم برای کار وجود ندارد می‌بایست اخطارهای لازم صادر شود و از سویی اصناف نیز می‌بایست مانع از فعالیت در چنین محیطی شده و مجوز فعالیت ندهد.

به گفته سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی علاوه بر این شهرداری مکلف است هر کجا هر ساختمانی ایمنی کافی ندارد نسبت به فعالیت ممانعت ایجاد کند و در این میان دولت و وزارت کشور نیز نمی‌تواند از مسئولیت شانی خالی کند.

به گفته بدری علاوه بر دستگاه‌های ناظر خود مالک نیز مسئولیتی در قبال ایمنی مکان داشته و در عین حال خود کسبه نیز در مقابل ایمنی محیط کار مسئولیتی دارند و نباید از ایمن‌سازی غفلت کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با تأکید به اینکه عملکرد تمامی دستگاه‌ها بررسی شده و میزان قصور به محاکم قضایی اعلام می‌شود، اضافه کرد: بعد از وقوع حادثه پلاسکو مدیریت بحران مناسبی اعمال شد و نباید کمبود امکانات اطفا حریق و به روز نبود امکانات را نادیده گرفت.

وی افزود: کمیسیون عمران طی روزهای آینده گزارش نهایی خود در خصوص حادثه را در صحن علنی مجلس اعلام خواهد کرد.

بدری در خصوص پیشگیری و مقابله با اینگونه حوادث تاکید کرد که به منظور ارتقا ایمنی می‌توان قوانینی در حوزه مدیریت بحران به تصویب رساند.

کد خبر 3903657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha