پاسخ سازمان بازرسی به ادعای واعظی برای گران بودن یک پروژه ارتباطی

پاسخ سازمان بازرسی به ادعای واعظی برای گران بودن یک پروژه ارتباطی

سازمان بازرسی کل کشور نسبت به اظهارات وزیر ارتباطات در مورد انتقاد این سازمان از مبلغ پروژه بومی سازی تجهیزات شبکه انتقال مخابراتی (توانا) واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی وزیر ارتباطات در مراسم رونمایی از دو پروژه ارتباطی در تاریخ ۱۰ بهمن ماه جاری با اشاره به حمایتهای صورت گرفته از تولید بومی در داخل کشور، گفت: جلوی خیلی از خریدهای خارجی را در بخش تجهیزات مخابراتی گرفته ایم، برای مثال پروژه توانا (بومی سازی تجهیزات شبکه انتقال مخابراتی) را مورد حمایت قرار داده ایم این در حالی است که سازمان بازرسی کل کشور برای گران بودن این پروژه از ما ایراد گرفت اما ما معتقدیم که اگر بخواهیم این پروژه ها در کشور شکل بگیرند باید حمایت شوند.

در این راستا سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نمابری به خبرگزاری مهر و در جهت تنویر افکار عمومی در این خصوص توضیح داد.

براساس پاسخ اعلام شده از سوی سازمان بازرسی کل کشور، این سازمان هیچگونه مکاتبه ای با وزارت ارتباطات مبنی بر انتقاد از مبلغ پروژه «توانا» نداشته است و تنها اشکالی که به این پروژه وارد کرده، مربوط به احتمال واگذاری آن به یک شرکت هندی واردکننده تجهیزات بوده است. سازمان بازرسی کل کشور، در نامه ای هشداری به وزیر ارتباطات بر اهمیت حمایت از شرکتهای دانش بنیان و تولیدات داخلی، تاکید کرده است.

متن کامل این جوابیه به شرح زیر است:

« سازمان بازرسی کل کشور همواره بر استفاده از ظرفیت و توان نخبگان و متخصصان داخلی جهت تولید محصولات بومی با هدف تقویت اقتصاد مقاومتی تاکید داشته است. در رابطه با پروژه توانا، پس از بررسی های تخصصی توسط بازرسین این سازمان، احتمال واگذاری پروژه یادشده به واردکننده تجهیزات مورد نیاز از یک شرکت هندی قوت گرفت.

به این ترتیب در اجرای مفاد ماده ۴۶ آیین نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، نامه هشداری در مورخ ۲۹ بهمن ماه سال ۹۳ خطاب به وزیر ارتباطات صادر شد که در آن صراحتا آمده است: دستور فرمایید ضمن توجه به اهمیت پروژه موصوف (توانا)، در راستای حمایت از شرکتهای دانش بنیان و تولیدات داخلی جهت اجرای پروژه توانا، به جای استفاده از شرکتهای واردکننده تجهیزات، ترتیبی اتخاذ شود تا به منظور انعقاد قرارداد با شرکتها دارای تاییدیه فنی استاندارد از مراجع ذی صلاح، جهت طراحی و تولید، تحویل، نصب و انجام خدمات مربوط به تجهیزات سیستم های انتقال موصوف، براساس حداکثر ظرفیت مورد نیاز شرکت ارتباطات زیرساخت، وفق قوانین و مقررات ذیربط اقدام شود.

خاطرنشان می سازد: پس از این نامه و یا حتی قبل از آن، هیچگونه مکاتبه ای از سوی سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر انتقاد از مبلغ پروژه توانا صورت نگرفته است.»

کد خبر 3903807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha