۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۸:۵۶

چشم انتظاری مردم ورامین تمامی ندارد؛

حکایت پردرد فرمانداری ویژه ورامین/ مطالبه ای که فراموش شد

حکایت پردرد فرمانداری ویژه ورامین/ مطالبه ای که فراموش شد

ورامین-ارتقای شهرستان ورامین به فرمانداری ویژه طی سال های اخیر همواره یکی از مسائل پرچالش میان مردم و مسئولان منطقه ای و استانی بوده است، موضوعی که هیچگاه رنگ واقعیت به خود نگرفت.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها-سید محمد حسن محمودی:ارتقای شهرستان ورامین به فرمانداری ویژه طی سال های اخیر همواره یکی از مسائل پرچالش میان مردم و مسئولان منطقه ای و استانی بوده است، موضوعی که هیچگاه رنگ واقعیت به خود نگرفت.

در دولت گذشته و بر اساس ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در شهرستان ورامین و با دستور رییس جمهور وقت، موضوع ارتقای این منطقه به فرمانداری ویژه مورد بررسی قرار گرفت.

پس از تصویب استانداری و وزارت کشور وقت، کمیسیون های مختلف دولت نیز بر ارتقای شهرستان ورامین به فرماندار ویژه تأکید کردند اما با گذشت چند سال، هنوز خبری از ابلاغ این موضوع نیست.

رد تصویب فرمانداری ویژه ورامین توسط قائم مقام وزیر کشور

این درحالی است که سید حسینی نقوی حسینی، نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در سال ۹۲ و در گفت و گو با خبرنگار مهر از دستور معاون اول رییس جمهور مبنی بر تسریع در ابلاغ فرمانداری ویژه ورامین خبر داده بود.

در این میان مردم و شهروندان ورامینی همچنان انتظار دارند تا با ارتقای این منطقه به فرمانداری ویژه، دایره خدمت رسانی دولت افزایش پیدا کند و این در حالی است که برخی از مسئولان وجود مصوبه برای فرمانداری ویژه ورامین را رد می کنند.

محمد حسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور تصویب فرمانداری ویژه ورامین را تکذیب کرده و اعلام داشته که موضوع فرمانداری ویژه ورامین مورد تصویب قرار نگرفته است

محمد حسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور در گفت و گو با خبرنگار مهر، تصویب فرمانداری ویژه ورامین را تکذیب کرد و اظهار داشت: موضوع فرمانداری ویژه ورامین مورد تصویب قرار نگرفته است.

موضع قائم مقام وزیر کشور در نقطه مقابل تمامی اظهار نظرهای مسئولان طی سال های گذشته قرار دارد و این امر، مردم و شهروندان ورامینی را نگران کرده که آیا افکار عمومی در سال های اخیر مورد بی مهری قرار گرفته اند.

رضا اردستانی یکی از شهروندان ورامینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ابلاغ فرمانداری ویژه ورامین طی سال های اخیر همواره مورد تأکید مردم این منطقه قرار داشته است اما متأسفانه در مقام عمل شاهد اتفاق ویژه ای در این عرصه نیستیم.

ابلاغ فرمانداری ویژه ورامین دایره خدمت رسانی به مردم را گسترش می دهد

وی افزود: شهرستان ورامین علیرغم همجواری با پایتخت، با محرومیت های متعددی دست و پنجه نرم می کند و این امر توجه ویژه و جدی مسئولان را به این شهرستان می طلبد.

اردستانی ادامه داد: اگرچه فرمانداری ویژه ورامین نمی تواند تمامی مشکلات و کمبودهای زیرساختی در این منطقه را حل کند اما زمینه را برای گسترش دایره خدمت رسانی و افزایش امکانات فراهم می سازد.

وی با اشاره به این نکته که تنها چندماه تا پایان عمر دولت یازدهم باقی مانده است، گفت: مردم شهرستان ورامین از دولت یازدهم انتظار دارند تا در چندماه باقی مانده از عمر این دولت، عنایت ویژه ای به این موضوع کرده و آن را در دستور کار قرار دهد.

اردستانی عنوان کرد: مسئولان همواره از نقش مردم ورامین در انقلاب اسلامی تجلیل می کنند اما در مقام عمل شاهد بسیاری از کاستی ها و مشکلات در این منطقه بااستعداد هستیم.

نماینده ورامین در مجلس موضع قائم مقام وزیر کشور را رد کرد

از طرف دیگر سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر با رد موضع قائم مقام وزیر کشور، به مراحل تصویب فرمانداری ویژه ورامین اشاره کرد و اظهار داشت: در دولت گذشته، موضوع فرمانداری ویژه ورامین توسط استانداری تهران به تصویب رسید و به وزارت کشور ارسال شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در وزارت کشور نیز کمیته تقسیمات کشوری وزارت کشور نیز موضوع ارتقای شهرستان ورامین به فرمانداری ویژه را به تصویب رساند.

وی ادامه داد: مصوبه وزارت کشور به دولت ارسال شد و در دولت برای تقسیمات کشوری، دوکمیسیون فرهنگی و اجتماعی و کمیسیون سیاسی و امنیتی وجود دارد که موضوع ارتقای شهرستان ورامین در دو کمیسیون مورد تصویب قرار گرفت.

تصویب فرمانداری ویژه ورامین در سه کمیسیون تخصصی دولت

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح شدن موضوع فرمانداری ویژه شهرستان ورامین در دو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و امنیتی اضافه کرد: در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی دولت که شش وزیر مرتبط با این کمیسیون حضور داشتند نیز موضوع فرمانداری ویژه ورامین به تصویب رسید.

وی با تأکید بر تصویب موضوع ارتقای ورامین به فرمانداری ویژه در کمیسیون سیاسی و امنیتی دولت گذشته عنوان کرد: در کمیسیون سیاسی و امنیتی نیز که شش وزیر دولت عضو آن هستند، موضوع فرمانداری ویژه ورامین مطرح و به تصویب اکثریت اعضا رسید و بنده به عنوان نماینده مردم در مجلس و فرماندار وقت ورامین در این جلسات حضور داشتیم.

معاون اول وقت رییس جمهور در رسانه ملی ابلاغ فرمانداری ویژه ورامین را اعلام کرد

نقوی حسینی ادامه داد: در دولت گذشته، کمیسیون ویژه ای از سوی رییس جمهور تشکیل شده بود تا موضوعات پیش از مطرح شدن در صحن دولت، در این کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد که موضوع ارتقای شهرستان ورامین به فرمانداری ویژه نیز در کمیسیون ویژه دولت بررسی شد.

وی اضافه کرد: در نهایت کمیسیون ویژه دولت به ریاست معاون اول رییس جمهور نیز پس از بررسی های متعدد، ارتقای شهرستان ورامین به فرمانداری ویژه را مورد تصویب قرار داد.

نقوی حسینی با اشاره به این نکته که معاون اول وقت رییس جمهور به صورت رسمی ارتقای شهرستان ورامین به فرمانداری ویژه را اعلام کرد، بیان داشت: معاون اول وقت رییس جمهور در مصاحبه تلویزیونی خود، تصویب فرمانداری ویژه ورامین را اعلام کرد که اسناد آن در آرشیو رسانه ملی موجود است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در دولت گذشته، مصوبات کمیسیون ویژه فقط در هیئت دولت تأیید می شد و بنابراین ما مصوبات قانونی لازم خود را دریافت کردیم و فقط تأیید نهایی آن در هیئت دولت باقی مانده است.

پنج مرحله تصویب فرمانداری ویژه شهرستان ورامین انجام شده و فقط تأیید هیئت دولت باقی مانده است

وی عنوان کرد: با تغییر دولت، رییس جمهور فعلی با صدور ابلاغیه ای اعلام کرد که هرگونه تقسیمات کشوری متوقف شود و این امر، ارتقای شهرستان ورامین به فرمانداری ویژه را مسکوت نگه داشته است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پنج مرحله تصویب فرمانداری ویژه شهرستان ورامین انجام شده و فقط تأیید هیئت دولت باقی مانده است.

وی عنوان کرد: برخی باید قبل از هرگونه مصاحبه به سوابق مراجعه کرده و درباره موضوعاتی که در جریان نیستند، مصاحبه ای را انجام ندهند.

به هر ترتیب با گذشت چند سال از اعلام ارتقای شهرستان ورامین به فرمانداری ویژه، همچنان این موضوع رنگ واقعیت به خود نگرفته و مردم شهرستان از دولت یازدهم انتظار دارند تا در ماه های باقی مانده از عمر این دولت، فرمانداری ویژه ورامین به تصویب نهایی رسیده و ابلاغ شود.

کد خبر 3904491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha