۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۲۰:۳۱

حجازی پور هم حذف شد؛

پایان زودهنگام کار شطرنج بازان ایران درمسابقات زنان جهان

پایان زودهنگام کار شطرنج بازان ایران درمسابقات زنان جهان

با حذف میترا حجازی پور در مسابقات شطرنج زنان جهان، پرونده شطرنج کشورمان در این رقابت ها خیلی زود و پیش از آغاز دور دوم مسابقات بسته شد.

به گزارش خبرنگار در ادامه دیدارهای روز سوم مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان که در تهران جریان دارد و در بخش دیدارهای تکمیلی و پلی آف برای تعیین سرنوشت بازیکنان جهت صعود به مرحله یک شانزدهم نهایی، میترا حجازی پور نماینده کشورمان نتوانست نتیجه لازم برای صعود را مقابل حریف روسی خود کسب کند.

حجازی پور که تنها نماینده بازمانده کشورمان در رقابت های شطرنج قهرمانی جهان بود در چارچوب دیدارهای امروز پس از کسب یک برتری مقابل «آناستازیا بودناروک»، در دیدار دوم متحمل شکست شد. حجازی در ادامه و در بخش سریع نیز صاحب یک برد و یک باخت برد و در بخش برق آسا هم یک برد و یک تساوی برای خود ثبت کرد. این شطرنجباز کشورمان در آخرین دیدار امروز خود نیز متحمل شکست شد. بدین ترتیب با توجه به نتایج امروز و همچنین یک برد و یک باختی که حجازی پور در روزهای شنبه و یکشنبه کسب کرده بود، وی از صعود از مرحله یک سی و دوم باز ماند.

میترا حجازی پور در حالی از گردونه مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان حذف شد که پیش از وی سارا خادم الشریعه نیز از صعود بازمانده بود. روز گذشته هم آتوسا پورکاشیان به کار خود در این رقابت ها پایان داده بود.

بدین ترتیب پرونده سه شطرنجباز ایرانی حاضر در مسابقات قهرمانی زنان جهان درپایان روز سوم و پیش از آغاز مرحله دوم و یک شانزهم نهایی این رقابت ها بسته شد.

چهلمین دوره مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان تا ۱۴ اسفند در تهران ادامه خواهد داشت.

۵۴۰ هزار دلار جایزه نقدی این مسابقات است که میان همه بازیکنان توزیع خواهد شد البته سهم قهرمان و نایب قهرمان از این جایزه نقدی به ترتیب ۶۰ و ۳۰ هزار دلار است.

کد خبر 3906470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha