۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۱۴

رییس حوزه هنری کردستان خبرداد:

راهیابی ۱۶ فیلم ازکردستان به جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰

راهیابی ۱۶ فیلم ازکردستان به جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰

سنندج- رییس حوزه هنری کردستان از راهیابی ۱۶ فیلم از هنرمندان استان به بخش نهایی، رقابتی و اکران یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای خبرداد.

امین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰، در سه بخش داستانی، مستند و پویانمایی در دو بخش اصلی، و مسیر تجربه با موضوعات اخلاق وسبک زندگی، اخلاق و فرهنگ کار و اخلاق و اقتصاد مقاومتی برگزار می شود، گفت: در یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای ۱۳ فیلم تولید حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه از میان آثار ارسال شده چهار اثر به بخش رقابتی این جشنواره راه پیدا کردند، عنوان کرد: این چهار اثر شامل «دریای کوچک من» به کارگردانی سامان حسین پو، «جیژوان» به کارگردانی  اشکان ساعد پناه  ، «امید سپید» به کارگردانی  جمشید فرجوند فردا  و «معلق» به کارگردانی  آذر منصوری است.

وی ادامه داد:۵ اثر دیگر از فیلم سازان استان شامل «نیمه خالی لیوان» به کارگردانی زهرا اسدی  ، «آدمها» به کارگردانی  امیر احمد زاده  ، «بارگچ به مقصد نمی رسد» به کارگردانی سید رضا سید فاتحی و ۲ فیلم «تیشه روزگار» و «نقش زن» به کارگردانی محمد فرج زاده در بخش های انیمیشن و داستانی به رقابت با دیگر آثار راه یافته به بخش رقابتی این جشنواره می پردازند .

رییس حوزه هنری استان کردستان اظهارداشت: در این بخش ۱۴۱ فیلم ۱۰۰ ثانیه ای به انتخاب هیئت داوران جشنواره به بخش نهایی راه یافته اند.

مرادی بیان کرد:  در مجموع از نظر تعداد آثار در بین استان های کشور، کردستان بعد از استان تهران با ۵۴ اثر و قم با ۱۲ اثر در رتبه سوم تعداد آثار راه یافته به این بخش قرار دارد .

وی با اشاره به آمادگی استان جهت اکران همزمان این جشنواره در سنندج،گفت : در بخش آثار راه یافته جهت اکران نیز ۷ اثر فیلمسازان کردستانی از جمله «یک هیچ» به کارگردانی سامان حسین پور، «جا برای نفس تنگ است» و «آغو ش به رنگ مادر» به کارگردانی سینا ایوبی، از تولیدات حوزه هنری استان کردستان و فیلم «فانوس خاموش» به کارگردانی پیام لاغری، فیلم «قطره، قطره زندگی» به کارگردانی خلیل احمد پناه، فیلم «مالاریا» به کارگردانی آکو زند کریمی، و فیلم «نذر سفید» به کارگردانی سید رضا سید فاتحی دیده می شود .

مرادی عنوان کرد: در این بخش نیز در مجموع ۱۴۰ اثر به بخش نهایی راه پیدا کردند که طی روزهای ۴ تا ۶ اسفند ماه ۹۵ در سینما آزادی تهران به معرض نمایش گذاشته می شوند.

وی ادامه داد: برگزیدگان جشنواره نیز در اختتامیه ای که ۶ اسفند در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود معرفی خواهند شد.
 

کد خبر 3906698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha