۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۹:۳۰

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خبرداد:

برگزاری مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

برگزاری مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

مشهد ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، گفت: مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان خراسان رضوی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد احمدزاده، ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، اظهار کرد: رسالت اداره اوقاف برگزاری مسابقات قرآن کریم با هدف ترویج فعالیت های قرآنی بوده و این مسابقات می تواند محلی برای شناسایی نخبگان قرآنی در شهرها و استان های کشور باشد.

وی افزود: برگزاری مسابقات و دوره های آموزشی متفاوت برای حفظ قرآن کریم توسط نهادهای متفاوت در استان سبب شده است تا آمار دقیقی از حافظان قرآن نداشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر آموزش سالانه یک میلیون حافظ قرآن در کشور، ادامه داد: سهم استان خراسان رضوی در این امردر یک برنامه چهارساله آموزش و تربیت، ۶۰ هزار حافظ می باشد و باید با همکاری مابقی نهادهای دخیل، این امر پسندیده افزایش یابد.

وی اضافه کرد: مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان خراسان رضوی برگزار می شود و این مسابقات یکی از فعالیت هایی است که می تواند عامل شناسایی و معرفی نخبگان قرآنی و به دنبال آن افزایش تعداد حافظان در استان شود.

احمدزاده با اشاره به اینکه  این مسابقات در چهار بخش آوایی انفرادی، معارفی، تواشیح و همخوانی قرآن مجید برگزار می شود و شرکت کنندگان بر حسب علاقه می توانند از هر بخش در یک رشته شرکت کنند، گفت: برای این دوره از مسابقات ۱۶ رشته در نظر گرفته شده است که در کنار این رشته ها یک بخش جانبی تحت عنوان جشنواره هنرهای اسلامی در رشته های همسرایی و همخوانی، دعاخوانی، اذان، آثار رسانه ای و مقطع خوانی گروهی نیز برای بهبود و تقویت فعالیت های قرآنی برنامه ریزی شده است.

وی عنوان کرد: آغاز ثبت نام این مسابقات از ۱۲ بهمن ماه لغایت ۲۰ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت www.quraniran.ir و یا مراجعه به اداره اوقاف نسبت به ثبت نام در این مسابقات اقدام کنند.

کد خبر 3907513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha