رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

مسابقات بین المللی قرآن در سال های قبل باید آسیب شناسی شود

مسابقات بین المللی قرآن در سال های قبل باید آسیب شناسی شود

حجت الاسلام محمدی، رئیس سازمان اوقاف بر آسیب شناسی مسابقات بین المللی قرآن در سال های قبل و رفع اشکالات و آسیب ها و برجسته کردن نقاط قوت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نخستین نشست ستاد عالی راهبری سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم که صبح امروز چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه در هتل ارم تهران و با حضور مسئولان و نمایندگان بیش از ۲۰ سازمان ، نهاد و دستگاه اجرایی و فرهنگی کشور برگزار شد با تاکید بر اینکه دیدگاهها و نظرات و پیشنهادهای شرکت کنندگان در این نشست باید پس از تصویب در ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی اجرایی شود افزود: مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران امسال باید با تفاوتی آشکار و متفاوت با سالهای گذشته برگزار شود و حضور اقشار مختلف مردم در هر شکل و از هر صنوفی پر رنگ تر باشد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات بین المللی قرآنی بانوان در سال جاری گفت: مسابقات بین المللی قرآنی بانوان تحت شرایط پیش بینی شده خدمت مقام معظم رهبری ارائه گردید که معظم له با برگزاری این مسابقات در قالب پیشنهادهای مطرح شده موافقت فرمودند.

رئیس ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور به برگزاری مسابقات بین المللی طلاب و دانشجویان علوم دینی و دانش آموزان جهان اسلام هم اشاره کرد و افزود: امیدواریم این حجم فشرده از برنامه های قرآنی سال آینده با تلاش و همکاری تمامی دستگاههای اجرایی به نحو مطلوب و شایسته ای برگزار شود.

رئیس سازمان اوقاف در ادامه با بیان اینکه مسابقات بین المللی متعلق به اوقاف نیست و این سازمان تنها متولی برگزاری آن است تصریح کرد: مسابقات بین المللی قرآن کریم پرچم قرآنی ملت ایران و متعلق به اهل بیت (ع) ، خود قرآن ، نظام اسلامی ، امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و ملت عزیز ایران است و از همه د عوت می کنیم برای تعالی و برافراشته شدن این پرچم قرآنی نظام ما را کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با بیان اینکه مسابقات بین المللی مجموعه تلاش و فعالیت های قرآنی کشور را در معرض نمایش جهانی می گذارد تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکیدشان از برگزاری برنامه های قرآنی انس هر چه بیشتر ملت ایران و مسلمانان و غیر مسلمانان جهان با قرآن و آموزه های آن است ، چراکه  این انس و الفت با قرآن می تواند زندگی بشر را متحول سازد.

رئیس سازمان اوقاف با تاکید بر ارتقاء سطح حضور مردم و مشارکت آحاد مختلف در این دوره از مسابقات خواستار راه اندازی سایت و پایگاه جدیدی برای جذب مخاطبان تازه و شرکت حداکثری چهره های جدید در این دوره از مسابقات بین المللی قرآن شد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف ضرورت تدوین سند چشم انداز مسابقات بین المللی قرآن و هدف غایی این مسابقات  را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از مهمترین مباحث مورد توجه و مورد تاکید تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در چارچوب سیاست ها و راهبردهای مقام معظم رهبری در سطوح ملی و بین المللی  در مسابقات جهانی قرآن کریم است.

رئیس سازمان اوقاف شعارهای انقلاب اسلامی را برخواسته از مفاهیم متعالی قرآن دانست و بر تبیین و ترویج آن در برنامه های قرآنی کشور به ویژه مسابقات بین المللی قرآن تاکید کرد.

رئیس ستادعالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشورپیگیری مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری از مسئولان کشور را یکی دیگر از مسائل مهم برشمرد و افزود: مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری از مسئولان و مدیران کشور یکی از محورهای مهمی است که باید توسط جامعه قرآنی و سیاست گزاران این عرصه پیگیری شود.

وی در پایان بر آسیب شناسی مسابقات بین المللی قرآن در سال های قبل و رفع اشکالات و آسیب ها و برجسته کردن نقاط قوت تاکید کرد.

کد خبر 3908131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha