۲۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۲۴

فردادر سراسر کشور برگزار می شود؛

بزرگترین المپیاد قرآنی رشته حفظ با حضور  ۴۰۰ هزار نفر

بزرگترین المپیاد قرآنی رشته حفظ با حضور  ۴۰۰ هزار نفر

بزرگترین المپیاد حفظ قرآن  با شرکت ۴۰۰ هزار قرآن آموز  و۳۰ هزار مددجو فردا  پنج شنبه ۲۸ بهمن ماه در ۳۶۰ نقطه کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام احمد شرفخانی، در گفت وگو یی با اعلام جزییات  برگزاری پنجمن آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف گفت: بزرگترین المپیاد رشته حفظ قرآن کریم صبح فردا پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه  راس ساعت ۹ صبح با حضور بیش از ۴۰۰هزار نفر از قرآن آموزان اعم از پیر و جوان ، دختر و پسر، دانش آموز، دانشجو ، طلبه ، بانوان خانه دار و شاغل در سراسر کشور در ۳۶۰ شهرستان و استان و در قالب ۵۸۰ حوزه امتحانی برگزار می شود.

حجت الاسلام شرفخانی یکی از اهداف این طرح را تحقق تدابیر و مطالبات قرآنی رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم از سال ۱۳۹۱ در لبیک گویی به فرمایشات مقام معظم رهبری در سازمان اوقاف آغاز شده و تا سال ۱۳۹۵ مجموعاً طی ۵ سال بیش از ۰۰۰/۶۵۸/۱ نفر در این طرح ملی قرآنی شرکت کرده و توانسته اند آیاتی از قرآن کریم را از یک جزء تا ۳۰ جزء حفظ کنند.

وی بیان کرد:  یکی دیگر از دستاوردهای سازمان اوقاف در  عرصه تربیت حافظان قرآن استفاده از ظرفیت‌ موسسات و مراکزی است که از آنها غافل هستیم در این راستا  یکی دیگر از اقدامات سازمان اوقاف استفاده از ظرفیت‌ زندان‌ها است که براساس تفاهم‌نامه‌ای با مجموعه سازمان امور زندان ها مربیان حفظ قرآن  به سازمان زندانها اعزام و مبادرت به آموزش زندانیان کرده اند که این امر موجب تغییر فضای بسیاری از زندان‌ها شده است.

وی با اشاره به حضور ۳۰ هزار نفر از مددجویان زندان‌های سراسر کشور در آزمون پنجمین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم عنوان کرد: مددجویان همزمان با سایر شرکت‌کنندگان این طرح در ۲۸ بهمن ماه به صورت همزمان در این آزمون حضور پیدا می‌کنند. سال گذشته نیز تعدادی از زندانیان در این آزمون حضور داشتند و به سوالات آزمون که در سراسر کشور انجام گرفت پاسخ دادند.

وی با اشاره به برنامه پنج ساله قرآنی سازمان اضافه کرد: در برنامه پنج‌ساله قرآنی سازمان که از امسال اجرایی شده است تربیت یک میلیون و پانصد هزار نفر حافظ قرآن در دستور کار قرار گرفته است که در اولین سال (اجرا ) یعنی سال جاری ، ۳۹۸ هزار نفر در ۱۱ رشته حفظ قرآن شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه برای این آزمون ۴۰سوال تستی و تخصصی طراحی شده است از اعطای جوایز سفر عتبات و عالیات به برگزیدگان آزمون خبر داد.

وی گسترش فرهنگ قرآنی در سطح جامعه را مورد تاکید قرارداد و افزود: ما در طول این سالها یک مانور ملی و سراسری قرآنی همانند کنکور سراسری در رشته حفظ قرآن نداشته ایم لذا ضرورت داشت تا یک نمایش بزرگ قرآنی با حضور علاقه مندان به حفظ قرآن برگزار شود.

کد خبر 3908135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha