۲۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۱۶

از اول اسفندماه؛

دوازدهمین نمایشگاه کتاب قم در مجتمع ناشران برپا می‌شود

دوازدهمین نمایشگاه کتاب قم در مجتمع ناشران برپا می‌شود

قم - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم با حضور ۲۸۴ ناشر از اول اسفندماه در مجتمع ناشران قم دایر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی حسینی کاشانی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، اظهار کرد: رسانه‌ها همچون بازویی برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، چون اطلاع رسانی یکی از مهم‌ترین بخش‌های این اداره است.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما این است که برنامه‌های فرهنگی را اجرا کنیم و در این میان رسانه‌ها به عنوان حلقه وصل میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مردم نقش مهمی دارند، ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هر استان برگزاری نمایشگاه‌های کتاب با توجه به ظرفیت‌های هر استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: نمایشگاه کتاب فرصتی است تا ناشرین فاصله بین مردم و عرضه کتاب را کمتر کنند و مردم در فاصله زمانی کمتر غرفه‌های بیشتری را می‌بینند و خرید کتاب برایشان آسان‌تر است.

حسینی کاشانی گفت: به دلیل جایگاه استان قم استقبال ناشرین برای حضور در این نمایشگاه زیاد است و از اول تا هفتم اسفند هفته فرهنگی خوبی را در قم شاهد خواهیم بود که در این نمایشگاه نیز از ناشران استانی و خارج از استان نیز حضور داشته و از آخرین تولیدات آنان بازدید خواهیم کرد.

حضور ۲۸۴ ناشر در دوازدهمین نمایشگاه کتاب قم

مدیرعامل تعاونی ناشران قم نیز در ادامه این جلسه گفت: سال گذشته یازدهمین نمایشگاه کتاب قم با حضور ۴۶۰ ناشر در زمینه کودکان، دفاع مقدس، عمومی و دانشگاهی در مصلی قم برگزار شد.

سید محمود حسینی اظهار داشت: دوازدهمین نمایشگاه کتاب قم با حضور ۲۸۴ ناشر در مجتمع ناشران قم در زمینه‌های کودکان، دفاع مقدس، عمومی، دانشگاهی، کمک آموزشی و حوزوی برگزار می‌شود که بدلیل برگزاری نماز جمعه در مصلی موفق به برگزاری دوازدهمین نمایشگاه در مصلی قم نشدیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم در تبلیغات شهری دوازدهمین نمایشگاه قم تعامل و همکاری خوبی با ما داشت، افزود: آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم با حضور امام جمعه و استاندار قم، ساعت ۱۹ شنبه ۳۰ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

مدیرعامل تعاونی ناشران قم با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی در نمایشگاه کتاب، اظهار داشت: اقتصاد نشر در حوزه کودک و نوجوان، برگزاری سوگواره شعر فاطمی، نمایش آیینی و مذهبی ویژه بانوان، رونمایی و بررسی کتاب‌های بریل مخصوص نابینایان و جلسه‌ای هنم با عنوان ترغیب ناشنوایان به کتابخوانی از جمله نشست‌های تخصصی دوازدهمین نمایشگاه کتاب قم است.

تخفیف ۳۰ تا ۵۰ درصدی در دوازدهمین نمایشگاه کتاب قم

در بخش پایانی این نشست خبری، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم با اشاره به اینکه در سال جاری مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان بن کارت در نمایشگاه کتاب توزیع می‌شود، گفت: ناشران نیز تخفیف ۱۰ تا ۳۰ درصدی برای خریدها در نظر گرفته‌اند.

حمید خرمی، گفت: دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم با تخفیف ۳۰ تا ۵۰ درصدی که شامل تخفیف ناشران و یارانه ۲۰ درصدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود که بن‌های مناسبی به علاقمندان اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال بخش ویژه نمایشگاه، کودک و نوجوان است، اضافه کرد: راه‌اندازی ایستگاه نقاشی، ایستگاه قصه خوانی، ایستگاه نجوم و ... از برنامه‌های حاشیه‌ای این نمایشگاه می‌باشد.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم با اشاره به اینکه پارکینگ مجتمع ناشران نیز در اختیار بازدیدکنندگان است، اظهار داشت: از مسئولان قمی گلایه مندیم که برای برگزاری این نمایشگاه، تعامل مناسب نداشته و با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم.

یادآور می‌شود؛ ساعت بازدید از این نمایشگاه صبح‌ها از ساعت ۹ الی ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۶ الی ۲۱ در مجتمع ناشران قم است.

کد خبر 3908349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha