۲۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۳۳

واکنش استاندار البرز درباره اخبار باغ سیب

حفظ باغ سیب کرج توسط بنیاد مستضعفان/حذف درختان آفت زده

حفظ باغ سیب کرج توسط بنیاد مستضعفان/حذف درختان آفت زده

کرج - استاندار البرز با تأکید بر اینکه بنا شد بنیاد مستضعفان باغ سیب مهرشهر کرج را حفظ و احیا کند، گفت: این مهم در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید طهائی در حاشیه کارگروه اشتغال استان که پیش از ظهر پنج‌شنبه در سالن شهدای دولت البرز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش از سفر رئیس‌جمهور به استان البرز، جلساتی در نهاد ریاست جمهوری برگزار و تصمیمات خوبی برای استان اتخاذشده است.

وی بابیان اینکه طبق جمع‌بندی نهایی بنا شد بنیاد مستضعفان باغ سیب مهرشهر کرج را حفظ و احیا کند که این مهم در حال انجام است، افزود: پیرو این مهم قراردادی با یک شرکت و سازمان جهاد کشاورزی استان منعقدشده است.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: بنا است این باغ بزرگ از طریق سیستم قطره‌ای و نوین آبیاری شود، بدون شک احیای باغ سیب مهرشهر کرج زیبایی این منطقه را دوچندان می‌کند.

طهائی کاشت نهال جدید و حذف درختان آفت‌دیده این باغ را ازجمله مهم‌ترین اقدامات انجام‌گرفته در سال جاری برشمرد و افزود: ۱۰۰ هکتار کشت جدید در این باغ انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه باغ بزرگ سیب مهرشهر کرج احیا می‌شود تا مخزن بزرگی برای تولید اکسیژن البرز و تهران باشد، گفت: نهال‌های جدیدی که کاشته می‌شود منتخب و از دانش و فناوری جدید برخوردار است.

استاندار البرز بیان کرد: باغ سیب مهرشهر کرج می‌تواند در آینده به‌عنوان نمایشگاهی جدید از فناوری‌های کشاورزی در سطح کشور باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته خبری مبنی بر قطع درختان باغ سیب مهرشهر کرج در فضای مجازی منتشر شد که باعث واکنش دوستداران محیط‌زیست و شهروندان کرجی شد.

کد خبر 3908927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha