۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۴۹

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

راهکارهای کنترل و ذخیره سیلاب‌ها در استان بوشهر اجرا شود

راهکارهای کنترل و ذخیره سیلاب‌ها در استان بوشهر اجرا شود

بوشهر - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: راهکارهای کنترل و ذخیره سیلاب‌ها در استان بوشهر اجرا شود تا هم شاهد خسارات سیل نباشیم و هم اینکه ذخیره مناسبی برای استفاده‌های آبی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی صبح یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: رئیس جمهور دستور دادند که رسیدگی فوری به مناطق سیل‌زده داشته باشیم و به همین منظور به‌عنوان نماینده دولت به استان بوشهر سفر کردم تا مشکلات در سریع‌ترین زمان بررسی شود.

وی با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر رسیدگی به وضعیت زیرساخت‌های آسیب‌دیده، اضافه کرد: با آمادگی قبلی که در استان بوشهر ایجاد شده بود بسیاری از خسارت‌ها کاهش یافت و شاهد هوشمندی استاندار و دیگر مسئولان استان در این زمینه بودیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: مشکلات مناطق سیل زده استان بوشهر در نشست هیئت دولت به صورت دقیق بررسی می‌شود و راهکارهای لازم برای جبران خسارت‌ها اتخاذ می‌شود.

وی با بیان اینکه همدلی و همراهی و همبستگی مردم استان بوشهر و مسئولان باعث کاهش خسارت‌های سیل شده است، ادامه داد: سیل در استان بوشهر به خاطر پیش‌بینی‌های انجام شده خسارتی کمتر از سیل در دیگر نقاط کشور داشته است و کمترین خسارت مالی و جانی را شاهد هستیم.

واعظی با اشاره به بررسی وضعیت جاده‌ها، پل‌ها، برخی شهرها و روستاها و منازل مسکونی مردم در این سفر، خاطرنشان کرد: خسارت‌های مالی این بحران‌ها قابل جبران است ولی تلفات جانی قابل جبران نیست که خوشبختانه در این سیل کمترین خسارت جانی را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه به غیر از دو شهرستان، همه شهرستان‌های استان بوشهر درگیر سیل بوده‌اند، افزود: خسارت‌هایی به بخش‌های زیر بنایی برق، آب، گاز، مخابرات و منازل مسکونی و حوزه‌های کشاورزی وارد شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تقدیر از صبر و همکاری مردم با مسئولان برای انجام امور و کنترل اوضاع، گفت: خسارت‌ها باید زودتر جبران و مشکلات مردم برطرف شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به طرح‌های سدسازی برای جلوگیری از جاری شدن سیل و هدر رفت آب‌های ناشی از بارندگی، اظهار داشت: استان بوشهر با مشکلات تامین آب روبرو است و باید راهکارهای استحصال آب به خوبی در این استان اجرا شود.

کد خبر 3911281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha