۳ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۴۴

با حضور معاون رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات انجام شد

امضای تفاهم‌نامه حمایت از استقرار صنایع دانش‌بنیان در منطقه پیام

امضای تفاهم‌نامه حمایت از استقرار صنایع دانش‌بنیان در منطقه پیام

کرج - تفاهم‌نامه همکاری و حمایت از استقرار صنایع دانش‌بنیان در منطقه پیام با حضور معاون رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات منعقد امضاء شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید زرندیرئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام با اعلام این خبر افزود: این توافق‌نامه در راستای اجرای بند ۲ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و اجرای ماده ۲ قانون حمایت از  شرکت‌های دانش‌بنیان به امضاء طرفین رسید.

وی اضافه کرد: این تفاهم‌نامه باهدف تسهیل فضای کسب‌وکار و توسعه اشتغال فناورانه بین معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد شد.

زرندی تأکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متعهد شد تا از طریق شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام با شرایط مناسب زمین با شرایط مناسب در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دهد.

به گفته وی تامین زیرساخت‌های اصلی استقرار صنایع دانش‌بنیان، فراهم کردن زمینه ایجاد گمرک محصولات دانش‌بنیان از طریق رایزنی با وزارت امور اقتصاد و دارایی از دیگر تعهدات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز متقابلاً متعهد شده است تأمین زیرساخت‌های تکمیلی از محل منابع ملی و ترغیب و هدایت شرکت‌های دانش‌بنیان به استقرار در منطقه ویژه اقتصادی پیام را دنبال کند ضمن اینکه هر دو طرف در مورد ایجاد گمرک محصولات دانش‌بنیان و ایجاد صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری خطرپذیر به‌صورت مشترک باید اقدام کنند.

کد خبر 3913182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha