۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۳۸

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان:

روابط بخش خصوصی اردبیل و جمهوری آذربایجان توسعه می‌یابد

روابط بخش خصوصی اردبیل و جمهوری آذربایجان توسعه می‌یابد

اردبیل – رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: توسعه روابط بخش خصوصی اردبیل و جمهوری آذربایجان در دستور کار بوده و زمینه‌های تحقق آن فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: استان اردبیل برخوردار از ظرفیت‌های متعدد کشاورزی و دامداری است و تمامی این ظرفیت‌ها می‌تواند در روابط تجاری خارجی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: سفر وزیر صنعت جمهوری آذربایجان فرصت مطلوبی برای تشریح ظرفیت‌های استان اردبیل است و علاوه بر این در سایه توسعه روابط اردبیل و آذربایجان زمینه توسعه روابط ایران و آذربایجان نیز فراهم می‌شود.

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان متذکر شد: در وضعیت فعلی روابط مطلوبی بین کشور ایران و جمهوری آذربایجان برقرار شده و سفرهای متعدد روسای جمهور دو کشور نیز گویای این موضوع است.

واعظی تأکید کرد: در سال‌های اخیر برای بهبود روابط خارجی تلاش‌های قابل‌توجهی از سوی دولت صورت گرفته و دستاورد مذاکرات نیز بیانگر اقدامات کم‌نظیر صورت گرفته است.

وی با تأکید به اینکه در توسعه روابط خارجی نمی‌توان جناحی و حزبی عمل کرد، متذکر شد: به عنوان مثال در موضوع برجام تلاش بر این بود با تکیه بر راهبری و درایت رهبر معظم انقلاب بتوان به بهترین و مناسب‌ترین دستاوردها دست یافت.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تأکید کرد: مذاکره با شش کشور قدرتمند جهان و لغو تحریم‌ها اقدام کوچکی نبود و تمامی نتایج این مذاکرات را امروز می‌توان در عصبانیت ترامپ مشاهده کرد.

واعظی افزود: در طول مذاکرات تلاش شد هیچ شتاب و عجله‌ای مصالح کشور را قربانی نکند و با وجود سختی کار دستاوردهای مطلوبی حاصل شد.

کد خبر 3914955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha