۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۳۷

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات:

زمینه فعالیت تجار ایرانی در جمهوری آذربایجان بهبود یافته است

زمینه فعالیت تجار ایرانی در جمهوری آذربایجان بهبود یافته است

سرعین - رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان از بهبود زمینه فعالیت تجار ایرانی در کشور جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی ظهر پنج‌شنبه در همایش تجاری ایران و آذربایجان در سرعین تصریح کرد: روابط دو کشور ایران و آذربایجان در سال‌های اخیر بهبود یافته و اشتراکات زبانی و فرهنگی از جمله دلایل اصلی آن است.

وی افزود: در حال حاضر ارتباط نزدیکی بین روسای جمهور دو کشور ایران و آذربایجان برقرار است و در مقایسه با سایر کشورها مطلوب‌ترین روابط تجاری و سیاسی کشور با کشور جمهوری آذربایجان برقرار شده است.

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان به اعتماد متقابل مسئولان دو کشور اشاره و تأکید کرد: توسعه روابط در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی همچنان دنبال می‌شود.

واعظی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور کشور آذربایجان طی هفته‌های آتی به ایران متذکر شد: مسئولان هر دو کشور به دنبال توسعه روابط هستند و علاوه بر بخش دولتی انتظار می‌رود بخش خصوصی نیز در بهبود روابط نقش ایفا کند.

وی افزود: بسیاری از موانع از جمله صدور ویزا، کاهش تعرفه‌ها و بسترسازی برای سرمایه‌گذاری رفع شده و هم اینک زمینه‌های حضور تجار آذری در ایران و بالعکس حضار تجار ایرانی در آذربایجان فراهم شده است.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات به کاهش تعرفه‌های حمل‌ونقل از ۱۶۰ دلار به ۱۰۰ دلار اشاره و تأکید کرد: علاوه بر این توسعه بازارهای تجاری با حضور تجار دو کشور در دستور کار است.

واعظی به بهبود وضعیت خدمت‌رسانی گمرکات ایران و آذربایجان اشاره و تأکید کرد: بسیاری از مشکلات گمرکی از جمله روند صدور ویزا رفع شده است.

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان افزود: بخشی از برنامه‌های توسعه روابط مربوط به طرح‌های گردشگری است و با توجه به تلاش دولت برای کاهش نقش درآمد نفتی در ایران ضروری است گردشگری به عنوان یکی از ارکان درآمدزایی تلقی شود.

وی توجه به گردشگری سلامت و بخش کشاورزی را ضروری دانست و گفت: با توجه به نزدیکی استان اردبیل به جمهوری آذربایجان ضروری است از پتانسیل‌های استان در این راستا استفاده شود.

واعظی ابراز امیدواری کرد حضور تجار و بازرگانان آذری در کشور ایران بتواند منجر به سرمایه‌گذاری شده و رونق اقتصادی هر دو کشور را به همراه داشته باشد.

کد خبر 3915507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha