۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۵۱

در قالب یک کتاب منتشر شد؛

تحلیل کارکردهای نهاد شورا در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران

تحلیل کارکردهای نهاد شورا در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران

کتاب «تحلیل کارکردهای نهاد شورا در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران» نوشته مشرک فیروز اصلانی و علی سهرابلو از سوی انتشارات خرسندی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مولفان این کتاب، شورا را نهادی تجلی‌بخش تأمین مشارکت عامه، بهره‌گیری از عقل و خرد جمعی، اشتراک مساعی، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و استعدادها دانسته‌اند که می‌تواند با نقش‌آفرینی در تصمیم‌گیری و تقنین، نظارت، مشورت و اجراء کارامدی نظام سیاسی و اداری را در عرصه‌های گوناگون ارتقاء بخشد و مطلوبیت را در بسیاری از ساختارهای حقوقی و سیاسی از طریق مشارکت شهروندان تضمین کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: شورا، اصول مختلف و متعددی از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را به خود اختصاص داده است؛ از شوراهایی در سطح کشوری و ملی همانند مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان، شورای نگهبان، هیأت وزیران و شورای عالی امنیت ملی تا شوراهایی در سطوح محلی همانند شورای شهر، شورای روستا، شورای بخش. لازمه سیاست‌گذاری مطلوب و صحیح در ارتباط با مصادیق این نهاد، تبیین کارکردهای شورا در نظام حقوقی ایران خواهد بود که موضوع مطالعه و بررسی کتاب حاضر است.

کتاب «تحلیل کارکردهای نهاد شورا در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران در پنج فصل شامل مفاهیم و مبانی نظری (فصل نخست)، کارکرد تقنینی شورا (فصل دوم)، کارکرد مشورتی شورا (فصل سوم)، کارکرد نظارتی شورا (فصل چهارم) و کارکرد اجرائی شورا (فصل پنجم)، تدوین و منتشر شده است.

کتاب ۱۴۰ صفحه‌ای «تحلیل کارکردهای نهاد شورا در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران» در شمارگان ۵۰۰ جلد و با بهای ۱۲ هزار تومان از سوی انتشارات خرسندی منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

کد خبر 3915983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha