۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۴۴

ظریف در مراسم بزرگداشت شهدای وزارت خارجه:

ایران مقتدر نگران رجزخوانی کشورهای وابسته نیست

ایران مقتدر نگران رجزخوانی کشورهای وابسته نیست

وزیر امور خارجه گفت: ملتی که با تلاش ایثارگران، دانشمندان و نیروهای مسلح کشور به اقتدار رسیده‌اند، هیچگاه نگران رجزخوانی کشورهایی که همه چیزشان وابسته به دیگران است، نخواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در مراسم بزرگداشت شهدای وزارت امور خارجه اظهار داشت: ما ۳۸ سال است که در برابر همه فشارها، تحریم ها و جنگ ها ایستادگی کرده ایم و موفق تر از گذشته هم بوده ایم و سربلندتر از گذشته از همه صحنه ها بیرون آمده ایم.

وی افزود: شهادت نه تنها یکی از استوارترین آموزه های مکتب اسلام است بلکه یکی از مهمترین پایه های اقتدار کشور ما است.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه ما توانسته ایم محیطی امن را در منطقه ای مملو از خشونت، سبوعیت و ناامنی به‌وجود آوریم، اظهار کرد: ایران توانسته حوزه های مختلفی از صنعت هسته ای تا اقتصاد مقاومتی و فناوری های پیشرفته را در مسیر توسعه و پیشرفت دنبال و با موفقیت طی کند.

ظریف ادامه داد: ایران توانسته در برابر قدرت های جهانی ایستادگی و مقاومت کند و همه ملت در این سال ها در برابر دشمن تجاوزگر با یکدیگر بسیج شده و اتحاد را حفظ کردند. در صحنه فناوری مقاومت کردند درحالی که در واقع دشمن ما می خواست این ملت را از دستیابی به علوم و فناوری های پیشرفته باز دارد، علوم و دانشی که قرن های پیش سخاوتمندانه در اختیار جهانیان قرار داده بود.

وزیر خارجه تصریح کرد: به برکت مکتب ایثار و مقاومت که سرمایه جاودانی آن در خون امام حسین و رهروان ایشان است این مردم توانستند بر همه مشکلات، ناملایمات، فشارها، جنگ‌ها و تحمیل‌ها پیروزمندانه کنار آیند و امروز به عنوان یک کشور پیشرفته که هم اقتصاد، فناوری، پیشرفت و ابزار دفاعیش درونزا است، قد علم کنند.

وی اضافه کرد: پیام‌هایی که این شهدا به دنیا دادند پیام قدرت و اقتدار است و ما تا پایان تاریخ مرهون ‌آن‌ها هستیم. به خاطر شهدا است که ما می‌توانیم مسیر پیشرفت را طی کنیم و در صحنه‌های دیپلماسی هم مذاکره و مقاومت کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: بعد از توافق هسته‌ای کشورهای منطقه که امروز امیدی پیدا کرده‌اند، سراسیمه به واشنگتن رفته و پیامشان این بود که کجا ما را رها کردید. آن‌ها هیچ امیدی به داخل و مردمشان ندارند و مجبورند به بیرون اتکا کنند و بر همین مبنا است که با یک حرکت نگران و با حرکت دیگر ذوق‌زده می‌شوند ولی ما توانسته‌ایم به برکت شهدا، ملت و رهبری بدون نگرانی به مسیرمان ادامه دهیم.

ظریف اضافه کرد: وزارت خارجه، کل دیپلماسی‌اش به برکت ایثار و شهادت است و این افتخار ما است که در صحنه بین‌المللی با جانبازان شیمیایی حاضر می‌شویم. جانبازانی که با اقتدار در صحنه‌ها حضور می‌یابند و به غربی‌ها می‌گویند این ثمره کار شما است. آن‌ها می‌دانند ملتی که با تلاش ایثارگران، دانشمندان و نیروهای مسلح کشور به اقتدار رسیده‌اند، هیچگاه نگران رجزخوانی کشورهایی که همه چیزشان وابسته به دیگران است، نخواهند شد. امیدوارم همه ما بتوانیم در برابر این شهیدان، امام شهیدان و سید شهیدان سربلند و رو سفید باشیم.

کد خبر 3916622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha