۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۰۹

رئیس شبکه تحقیقات بهداشت محیط کشور:

بحث بهداشت محیط در کشور مغفول مانده است

بحث بهداشت محیط در کشور مغفول مانده است

یزد ـ رئیس شبکه تحقیقات بهداشت محیط کشور با اشاره به اهمیت بحث سلامت محیط در کشور گفت: این موضوع مهم در کشور مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مصداقی ‌نیا پیش از ظهر امروز در دومین نشست مشورتی شبکه تحقیقاتی بهداشت محیط کشور اظهار داشت: سلامت محیط از مباحث مهمی است که سال ها نسبت به آن غفلت شده اما به تازگی توجه خوبی نسبت به آن صورت گرفته است.

وی بان بیان اینکه نیاز به اقدامات پژوهشی در این زمینه وجود دارد، عنوان کرد: ۲۵ درصد بیماری‌های کشور به عوامل محیطی وابسته است به همین دلیل لازم است تحقیقات جامعی در این زمینه صورت گیرد.

مصداقی نیا با تاکید بر اینکه لازم است از توان و ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه بهره گرفته شود، افزود: مراکز تحقیقاتی فعال در سطح استان‌ها به شبکه تحقیقات بهداشت محیط بپوندند و لازم است در این زمینه از آنها دعوت به همکاری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحصیلات آکادمیک در این زمینه بیان کرد: چند رشته منشعب از بهداشت محیط به عنوان رشته مستقل پذیرای دانشجویان است و دو رشته جدید نیز برای منطقه چهار کشور پیشنهاد شده که در دست بررسی است و به زودی مصوب خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم شناخت آسیب‌های اقتصادی ناشی از عدم وجود بهداشت محیط عنوان کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی می‌تواند در شناسایی این آسیب‌ها و بهره‌مندی از تحقیقات کاربردی در این زمینه مؤثر باشد.

به گزارش مهر، امروز ۷۰ نفر از مدیران گروه‌های مهندسی و روسای مراکز تحقیقاتی بهداشت محیط کشور در نشست مشورتی شبکه تحقیقات بهداشت محیط به میزبانی یزد شرکت کردند.

کد خبر 3917048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha