۸ اسفند ۱۳۹۵، ۲۰:۲۶

دبیر انجمن زیست محیطی مازندران:

قاچاق از جنگل های هیرکانی بدون فقرزدایی حل نمی شود

قاچاق از جنگل های هیرکانی بدون فقرزدایی حل نمی شود

ساری - دبیر انجمن زیست‌محیطی مازندران گفت: قاچاق از جنگل های هیرکانی بدون فقرزدایی و معیشت و اشتغال مردم حاشیه نشین حل نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش عبادی شامگاه یکشنبه در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های زیست‌محیطی استان هدف از نشست را بررسی آینده مدیریت جنگل‌های هیرکانی برشمرد و افزود: ما در یک سال اخیر با فراز و نشیب‌های بسیاری درباره سیاست‌گذاری جنگل مواجه بوده ایم، حدود ۱۰ سال طرح تنفس جنگل و یا بهره‌برداری آن مطرح بود و اکنون پرونده آن تاحدودی بسته شده و سیاست معین و مدونی در برنامه ششم توسعه تدوین شد.

وی در ادامه افزود: نظریات متفاوتی در رابطه با راهبردها، روش‌ها و مکانیسم‌های اجرای این قانون وجود دارد که امیدواریم با همین نشست‌ها به دیدگاه‌های مشترکی در این زمینه دست یابیم.

عبادی با بیان اینکه در شرایط کنونی در منابع طبیعی و در بخش جنگل به ویژه جنگل‌های هیرکانی سه استراتژی تعریف کرده‌ایم، افزود:این استراتژی‌ها در رابطه با جامع‌نگری و مشارکت مردمی است که اگر در ۱۰ سال آینده نیز بتوانیم به آنها دست یابیم، می‌تواند گام کوچکی در استمرار و پایداری جنگل‌های هیرکانی باشد.

وی با بیان اینکه جامع‌نگری یکی از بحث‌های مهم است، افزود: اکنون که افکار عمومی هم حساس شده، باید همه ذی‌نفعان و مجموعه را طوری مدیریت کنیم که در ارتباط با جنگل‌های هیرکانی نقش داشته باشند و نقش خود را در جایگاهخود ایفا کنند.

عبادی در رابطه با شرایط مشارکت مردم گفت: مردم آگاه هستند اما مشارکت مردم با شرایطی همراه است و تا زمانی که فقرزدایی، معیشت و اشتغال مردم حل نشود، قطعاً انتظار نمی‌رود که قاچاق جنگل از بین رود.

کد خبر 3918223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha