۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۱۲

در اعتراض به عدم ساماندهی دستفروشان؛

کسبه خیابان بوعلی همدان مغازه های خود را بستند

کسبه خیابان بوعلی همدان مغازه های خود را بستند

همدان - کسبه خیابان بوعلی همدان به نشانه اعتراض به تبدیل شدن پیاده راه بوعلی به محل بساط گستری دستفروشان مغازه های خود را بستند.

به گزارش خبرنگار مهر، پیاده‌راه بوعلی همدان ۲۰ بهمن ماه سال جاری با حضور مسئولان استانی، هنرمندان، خبرنگاران و اقشار مختلف مردم به بهره‌برداری رسید تا استان همدان صاحب نخستین پیاده‌راه شود.

اما نگاهی به وضعیت خیابان بوعلی شهر همدان پیش از اجرای طرح پیاده راه بیانگر آن است که این خیابان در ساعاتی از روز به محل کسب دستفروشان تبدیل می شد به طوری که در بیشتر روزها این افراد از ساعت ۱۳ ظهر تا ۱۵ و شب هنگام از ساعت ۲۰ به بعد بساط دستفروشی خود را در این خیابان پهن می کردند.

با اجرای طرح پیاده راه همدان و تلاش برای تبدیل این مسیر به یک مکان توریستی گردشگری زمزمه ساماندهی دستفروشان به گوش می رسید تا اینکه با افتتاح پیاده راه بوعلی قوانینی برای فعالیت دستفروشان در این مسیر تعیین شد اما دستفروشان به آن عمل نکردند.

تشکیل چندین جلسه برای ارائه طرح در زمینه ساماندهی دستفروشان و اعتراض مداوم کسبه خیابان بوعلی تا آنجا پیش رفت که امروز در اعتراضی هماهنگ مغازه داران خیابان بوعلی همدان کرکره های فروشگاه های خود را بالا ندادند و در تجمعی اعتراضی مقابل فرمانداری همدان خواستار ساماندهی سریع تر دستفروشان این خیابان شدند.

در همین خصوص رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه با توجه به گردشگری بودن شهر همدان باید این موضوع در اسرع وقت حل و فصل شود، گفت:جمع‌آوری دستفروشان پیاده راه بوعلی از مطالبات جدی شهروندان است و شورا و شهرداری همدان آمادگی مذاکره با دستفروشان را دارند.

رضا میرزایی گفت: اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم، در جریان مشکلات جامعه و معیشت دستفروشان هستند ولی این امر دلیل نمی‌شود بی قانونی و هرج و مرج در شهر حاکم شود.

میرزایی با بیان اینکه با توجه به مشکلات معیشتی دستفروشان، اجازه فعالیت در چارچوب ضوابط، ساعت مشخص و مکان معین به آنها داده می‌شود، گفت: متاسفانه در روزهای گذشته تعدادی افراد خارج از آن ضوابط عمل کردند.

میرزایی با بیان اینکه در یک هفته اخیر تعداد زیادی از شهروندان با مراجعه به شورا و تماس تلفنی شورای شهر را مواخذه کردند که چرا وضعیت پیاده‌راه بوعلی ساماندهی نمی‌شود، گفت: شهروندان معتقد هستند دستفروشی خیابان اکباتان در پیاده‌راه بوعلی راه‌اندازی شده است.

وی تاکید کرد: دستفروشان پیاده‌راه بوعلی روزها در روزبازارها و شب ها نیز از ساعت ۲۱ می‌توانند در پیاده‌راه بوعلی فعالیت کنند و  بعد از ایام عید مکان مناسب کارشناسی برای دستفروشان در نظر گرفته شده که به این مکان تعیین شده منتقل می‌شوند.

با این تفاسیر کسبه خیابان بوعلی همدان همچنان مقابل فرمانداری همدان تجمع کرده و خواستار پاسخی شفاف از سوی مسئولان هستند.

کد خبر 3920631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha