۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۳۵

مدیر کل نهاد عمومی کتابخانه های استان زنجان:

۷ درصد زنجانی ها عضو کتابخانه هستند

۷ درصد زنجانی ها عضو کتابخانه هستند

زنجان-مدیر کل نهاد عمومی کتابخانه های استان زنجان از عضویت ۷.۳ درصد از جمعیت استان زنجان در کتابخانه‌های عمومی خبر دادو گفت: این میزان عضویت دو برابر میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر علی نیک‌بخش  ظهر چهارشنبه در جلسه کار گروه امور فرهنگی و اجتماعی، از عضویت ۷.۳ درصد از جمعیت استان زنجان در کتابخانه‌های عمومی خبر دادو گفت: این میزان عضویت دو برابر میانگین کشوری است.

وی اظهار کرد: در استان زنجان ۹۲ باب  کتابخانه فعال است و بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار جلد کتاب در این کتابخانه ها وجود دارد.

مدیر کل نهاد عمومی کتابحانه های استان زنجان گفت:مطالعه باید به عنوان یک ضرورت بین مردم در جامعه نهادینه شود.

نیک بخش تاکید کرد: نهاد عمومی کتابخانه های استان زنجان به توسعه  فضاهای کتابخانه ای تاکید دارد و برنامه ریزی لازم را تدوین کرده است و تحقق این امر هم باعث توسعه سرانه مطالعه در استان می شود.

وی افزود: سرانه مطالعه در استان زنجان  ۹۲ دقیقه است و باید به بحث سرانه مطالعه در استان زنجان تأکید جدی شود و موانع و چالش های موجود در روند توسعه  فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در استان مورد بررسی  دقیق و کارشناسی قرار گیرد. 

مدیرکل نهاد عمومی کتابخانه‌های استان زنجان بر تعمیق و ترویج فرهنگ مطالعه  و کتاب‌خوانی در جامعه تأکید کرد و گفت: مطبوعات و رسانه‌ها نقش مهم و اساسی در زمینه توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه دارند.

نیک بخش  تصریح کرد: در استان زنجان نهاد عمومی کتابخانه‌ها هرماه ۱۰ جلد کتاب را معرفی می‌کند و نسبت به برگزاری جلسات کتاب‌خوانی در استان بسیار تأکید دارد و باید فرهنگ مطالعه تقویت شود تا بحث نویسندگی در حوزه کتاب ارتقا پیدا کند.

کد خبر 3921101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha