۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۳۰

روایت شهرزاد از عشق و انتقام منتشر شد

روایت شهرزاد از عشق و انتقام منتشر شد

«هزار و یک خشم» نوشته رنی عهدیه با ترجمه فریده اشرفی به روایت شهرزاد از انتقام تا عشق و زندگی می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرزاد، اولین دختری‌ است که داوطلبانه به همسریِ پادشاهی درمی‌آید که هر روز با دختری ازدواج می‌کند و در سپیده‌دم روز بعد، او را با طنابی ابریشمین، به دار می‌آویزد. عمل شهرزاد همگان را به حیرت می‌اندازد. داوطلبانه به سوی مرگ رفتن، آن هم در شانزده‌سالگی کار غریبی‌ست. اما دلیل این کار، شاید دستِ‌کم برای خود شهرزاد، این تصمیم را موجه می‌کند: انتقام!

شیوا، صمیمی‌ترین دوست شهرزاد، از جمله دخترانی بود که در سپیده‌دم بعد از ازدواجش با پادشاه کشته می‌شود و شهرزاد سوگند یاد می‌کند که انتقام او و دیگر دختران بی‌گناه را بگیرد.

او کارش را با ترفند قصه‌گویی آغاز می‌کند اما در شب اول، با کمال تعجب، می‌بیند زمانی که پایان قصه‌اش را به شب بعد موکول می‌کند، پادشاه بدون مخالفت جدی و تنها اندکی درنگ این شرط را می‌پذیرد.

هنگامی که فشار اطرافیان به شاه برای کشتن شهرزاد افزایش می‌یابد، رازی بر همگان که هر روز منتظر مرگ شهرزاد هستند، آشکار می‌شود: «هیولا» عاشق خاتونش شده است!

اما پس از کشف دلیل این سفاکی‌ها و با شناخت بیشتر خلیفه‌ی خراسان، آنچه شهرزاد را بیش از دیگران متعجب می‌کند این است که در کمال ناباوری و به‌رغم میل باطنی، شهرزاد نیز عاشق شوهرش شده است!

این اتفاق با نارضایتی و اعلام جنگ علیه پادشاه همزمان می‌شود و ماجراهایی بسیار مهیج و شگفت‌انگیز در پی دارد که هر چه پیش‌تر می‌رویم، بیشتر مجذوب دنیای این «شهرزاد قصه‌گو» می‌شویم.

«هزار و یک خشم» اولین کتاب از سه‌گانه‌ ای است که رنی عهدیه نوشته و کتاب دوم، «هزار و یک گل و خنجر» نام دارد که در مراحل انتشار  است. عهدیه نویسنده‌ای دورگه است و به‌همین‌دلیل از کودکی به دنیاهای متفاوتی جذب می‌شد. او عروس خانواده‌ای ایرانی‌ است و در سفری به ایران، تابلوی فرشی با موضوع یکی از داستان‌های «هزار و یک شب» او را چنان مسحور ساخته که همان لحظه تصمیم گرفته افسانه‌ای با الهام از این شاهکار ادبی برای نوجوانان بنویسد.

«هزار و یک خشم»، نوشته رنی عهدیه با ترجمه فریده اشرفی در ۵۰۰۰ نسخه و به قیمت ۲۹ هزار تومان از سوی نشر ایران بان منتشر شده است.

کد خبر 3921121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha