در نشست خبری مشترک با مرکل؛

سیسی:از تلاشهای ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنیم

سیسی:از تلاشهای ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنیم

عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر گفت: از تلاش های ارتش سوریه برای بازگرداندن تمامیت ارضی این کشور و نابودی عناصر تروریستی حمایت می کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز عربی، عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در نشست خبری مشترک با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با اشاره به اینکه کشورش به اصل عدم مداخله در بحران سوریه پایبند است، بر یکپارچگی سوریه و ضرورت تسریع در بازسازی این کشور تاکید کرد.

السیسی با بیان اینکه مصر از تلاش ها برای نابودی تروریسم و گروه های افراطی حمایت می کند، از کشورهای حامی تروریسم در منطقه خواست که حمایت های خود را متوقف کنند.

از سوی دیگر مرکل با تاکید بر اینکه گزینه نظامی پایان بخش بحران سوریه نخواهد بود، بر حمایت کشورش از راه حل سیاسی بحران سوریه تحت نظارت سازمان ملل تاکید کرد.

وی بر اهمیت تلاش های مشترک در حمایت از مرزهای مصر با لیبی که تاجران انسان در مهاجرت غیر قانونی از آن سوء استفاده می کنند، تاکید کرد.

صدر اعظم آلمان اظهار داشت: دو کشور راه های استفاده از فناوری های جدید برای نظارت بر مرزهای زمینی و حمایت از سواحل و نظارت بر روند مهاجرت به اروپا را بررسی کردند.

وی در مورد تلاش ها برای مبارزه با تروریسم گفت: به شدت از کشورهایی که از تروریسم حمایت می کنند، انتقاد می کنیم و ما باید جریان های حامی تروریسم و مقابله با آن را شناساسی کنیم.

طرفین همچنین بر ضرورت حمایت از یکپارچگی اراضی لیبی و مبارزه با عناصر افراطی تاکید کردند.

کد خبر 3921785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha