۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۰۱

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

خشکسالی ایران را تهدید می کند

خشکسالی ایران را تهدید می کند

بهشهر - رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه دنیا و اقلیم دستخوش تغییر شده است، گفت: خشکسالی کشور ما را تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد شاعری صبح جمعه در مراسم روز درختکاری در بهشهر با بیان اینکه دنیا و اقلیم دستخوش تغییر شده و خشکسالی کشور مارا تهدید می کند اظهار داشت: ریزگردها ۲۴ استان کشور را تهدید جدی کرده است و رهبری نیز عمق نگرانی خود را از وضعیت خوزستان اعلام کردند.

وی افزود: شاهد افزایش دما و کاهش بارندگی هستیم و طبیعت و محیط زیست دچار نوسان و تلاطم شده است این درحالی که امنیت زیستی جزو لاینفک امنیت ملی است و کشوری که امنیت زیستی نداشته باشد نمی تواند به امنیت پایدار برسد.

وی گفت: هرکجا به طبیعت تعرض کردیم طبیعت از ما انتقام گرفت و اگر شکر نعمات خداوند را بجا نیاوریم به عذاب الهی گرفتار خواهیم شد و در پی استفاده نابجا از طبیعت دچار بحران شدیم و بحران آب و محیط زیست مهمترین بحران های اصلی ایران هستند.

شاعری ادامه داد: همه مردم و مسئولان وظیفه دارند به درخت و منابع طبیعی پیرامون خود احترام بگذارند تا سالم زندگی کنیم و مجلس دهم به مباحث منابع طبیعی توجه ویژه ای دارد و پیرو نگاه رهبری به این بخش، تصمیمات مهمی گرفته شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: نتیجه ۵۰ سال بهره برداری تجاری از جنگل، از بین رفتن جنگل ها بود  در حالی که نگاه طرح های جنگلداری باید احیا، حفاظت و توسعه باشد از اینرو
از سال سوم برنامه یعنی سال ۹۷ طرح های جنگلداری با هدف بهره برداری صنعتی از چوب جنگل ممنوع خواهد شد.

وی تاکید کرد: طرح های گردشگری باید جایگزین طرح های بهره برداری از جنگل ها شود و زراعت چوب مود حمایت جدی قرار گیرد و با واردات چوب نیاز به این کالا را برطرف کنیم و از جنگل ها بهره برداری نکنیم.

کد خبر 3921908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha