احمد بدرالدین حسون در گفتگو با مهر:

روایتی شنیدنی از سرزمین شام

روایتی شنیدنی از سرزمین شام

احمد بدرالدین حسون مفتی اعظم سوریه ضمن بیان روایتی شنیدنی از سرزمین شام به تشریح اینکه چگونه کشورش هدف توطئه کشورهای غربی قرار گرفته است، پرداخت.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل ـ حنیف غفاری/ محمد قادری: مفتی دکتر احمد بدرالدین حسون در جهان اسلام و کشور سوریه به حمایت از جبهه مقاومت و ضدیت با استکبار جهانی و صهیونیسم شناخته شده و از منادیان وحدت و تقریب مسلمانان است که بیان رسا، دلنشین و تاثیرگذارش زبانزد خاص و عام است.

مفتی اعظم سوریه در ظهر اولین روز اسفندماه ۹۵ با چهره ای گشاده و لبخندی که همیشه بر لب دارد، در دفتر کار خود در دمشق به گرمی پذیرای ما بود.

او ورودمان به سوریه را خوشامد گفت و با تاکید بر لزوم مطالعه دقیق تاریخ برای فهم عمیقتر مسائل و رخدادها، سخنان خود را این چنین آغاز کرد:

حتما بارها نام شام را شنیده اید. شام سرزمینی بود که شامل فلسطین، لبنان، اردن شرقی و سوریه امروزی می شد. این سرزمین پهناور از صحرای سیناء تا صحرای حجاز را در بر می گرفت.

خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «والتین والزیتون و طور سینین». طور سینین همین سرزمینی است که امروز شاهد وقوع جنگ در آن هستیم. همین سرزمین مقدسی که خداوند در قرآن به نام آن قسم خورده است.

هم اکنون اما؛ سلاح های مرگبار از کشورهای غربی و با هدف تجزیه و تقسیم سوریه به این سرزمین روانه می شود. حدود ۱۰۰ سال قبل، مسلمان، مسیحی، یهودی، زرتشتی و... در این سرزمین با یکدیگر در صلح و صفا زندگی می کردند تا اینکه کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان دست به تقسیم سیاسی منطقه بر اساس قرارداد سایکس پیکو زدند. آنها سرزمینی را تقسیم کردند که دارای ملت، زبان، اصول و ریشه های واحد بود.

مفتی بدرالدین حسون در ادامه به روایت تشکیل دولت یهود و رژیم صهیونیستی پرداخت: آمریکا و کشورهای اروپایی به اسم تشکیل دولت دینی، یهودیان را به سوی سرزمین موعود سوق دادند! آنها به یهودیان پول دادند تا حکومت دینی تشکیل دهند! حتی مشاهده کردیم که آمریکا چگونه شیعیان، اهل سنت، مارونی ها و دروزی ها را در منطقه تقسیم کرد و به این تقسیم بندی رسمیت داد.

مفتی اعظم سوریه در ادامه به نقشه های شوم ایالات متحده آمریکا در منطقه اشاره کرد و گفت: افراطیون از سوی آمریکا و متحدانش تقویت شدند تا روابط میان مسلمین، یهودیان و مسیحیان را بر هم بزنند، مانند حوادثی که در جریان تحولات پس از آزادی تونس، مصر و لیبی شاهد آن بودیم.

تاسیس و تقویت گروه هایی افراطی ـ که کمترین بهره ای از آموزه های اسلام نبرده اند ـ برای اجرای دستورات غرب در به آتش کشیدن کنیسه ها و طرد و اخراج مسیحیان، همه با این هدف انجام شد تا اسلام، هم در کشورهای منطقه و هم در دیگر نقاط دنیا زشت و خشن معرفی شود.

مفتی حسون در ادامه سخنانش از کینه عمیق غربی ها نسبت به حکومت سوریه سخن گفت و خاطرنشان کرد: ایالات متحده آمریکا، انگلیس، فرانسه و صهیونیستها به «حافظ اسد» ـ رئیس جمهوری سابق و فقید سوریه ـ اعلام کردند که مراودات خود را با ایران قطع کن و دست از حمایت آنها بردار اما حافظ اسد گفت من رئیس حکومتی آزاد هستم و زیر بار چنین موضوعی نخواهم رفت.

امروز بشار اسد هم ادامه همان مسیر را طی کرده و می کند. او نیز زیر بار انواع وعده های وسوسه انگیز و تهدیدات آمریکا نرفت و این در حالی بود که حکومت سوریه روز به روز در راه کسب رضایت مردم خویش بیشتر موفق بود.

وی افزود: در این باره لازم است اشاره کنم که پیش از آغاز بحرانی که غرب به کشور ما تحمیل کرد، دانشگاههای سوریه تربیت کننده انواع دانشجویان و پزشکان موفق بود، آموزش در سوریه از ابتدا تا انتها یعنی زمان کسب مدرک دکترا رایگان بود، قیمت آب و برق در کمترین حد ممکن بود. بهترین لباسهایی که در مغازه های فرانسه به فروش می رفت، در حلب دوخته می شد و آنچه امروز شما شاهد آن هستید، بلایی است که آنها ـ آمریکا و متحدانش ـ بر سر کشور ما آورده اند.

مفتی اعظم حکومت سوریه سخنان خود را این گونه به پایان رساند: ما امروز نیاز به وحدت و تقریب داریم. علمای دینی ما نیاز به تولید فکر تقریبی و وحدت آمیز دارند تا بتوانیم بر توطئه ها غلبه پیدا کنیم. توطئه ها همچنان پیش روی ما است.

دشمنان منطقه در صدد تجزیه کشورهای اسلامی هستند. آنها می خواهند در همه جا تروریسم را حاکم کنند. هم اکنون تروریست های تکفیری در کشور ترکیه مشغول آموزش هستند. این روند از سوی آمریکا حمایت می شود. آنها حتی چنین نقشه هایی ـ ایجاد تروریسم تکفیری ـ را برای چین و روسیه دارند.

بنابراین باید در سایه اتحاد جمعی و تولید فکر تقریبی، در برابر این توطئه ها آگاه و هوشیار بود. باید قدر خون شهدایی که طی سالهای اخیر در راستای مقابله با این توطئه ها به زمین ریخته است را دانست.

کد خبر 3922960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha