۱۴ اسفند ۱۳۹۵، ۲۳:۵۳

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی:

۱۱۵۰ شرکت فناور در کشور فعالیت می کنند/ ۱۰۰ مرکز رشد ایجاد شد

۱۱۵۰ شرکت فناور در کشور فعالیت می کنند/ ۱۰۰ مرکز رشد ایجاد شد

دامغان- معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی از فعالیت یک هزار و ۱۵۰ شرکت فناور آزاد در کشور خبر داد و گفت: نیاز جامعه در شرایط فعلی به اقتصاد و تولید دانش بنیان است.

به گزارش خبرنگارمهر، حجت الاسلام علی عسگری شامگاه شنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان به میزبانی تالار همایش های خوارزمی با بیان اینکه علم در دنیای امروز تعیین کننده و قدرت آفرین است، اظهار داشت: قدرت امروز جمهوری اسلامی ایران برگرفته از پشتوانه مردمی و بومی سازی علم و فناوری است.  

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی امروز کانون توجه نخبگان و مردم است، اضافه کرد: راهبرد این دانشگاه بر مبنای کیفی سازی و با ایجاد مدیریت استانی و فعال سازی هیئت امنا استانی تعریف شده است.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: توسعه تحصیلات تکمیلی، بومی گزینی و برقراری عدالت در آموزش، جذب اعضای هیئت علمی برای ارتقا و تکمیل هرم هیئت علمی، راه اندازی مجمع خیران دانشگاهی، توجه جدی به شرکت های فن آور آزاد و مراکز رشد برای تبدیل علم به ثروت و تحقق اقتصاد مقاومتی دانش بنیان ازجمله راهبردها و مورد حمایت مجلس شورای اسلامی است.  

عسگری یادآورشد: بیش از ۱۰۰ مرکز رشد طی سالهای اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده است و از سویی نیز یک هزار و ۱۵۰ شرکت فن آور آزاد در کنار مراکز رشد به فعالیت مشغول هستند و شرایط از هر حیثی فراهم است تا مشکلات از سر راه مردم کم شود و از طریق علم و اقتصاد دانش بنیان بتوانیم اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری را عملیاتی کنیم.  

وی خاطر نشان کرد: برگزاری نمایشگاه اقتصادی دانش بنیان و تولیدات به ثمر نشسته دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی با مشارکت نهادهای بسیج از کارهای مهم و اثرگذار بود که در هفته اخیر برگزارشد.  

وی اضافه کرد: اگر روزی اقضای جامعه جهاد دفاعی بود امروز مهمترین جهاد ما جهاد علمی و تبدیل ایده به ثروت است و این اصل  به عنوان اولویت اول و اصلی در دانشگاه آزاد اسلامی پیش روی ما قرار دارد لذا لازم است از کارهای سیاسی و حاشیه ساز دوری کنیم و به ماموریت های مورد نظر مقام معظم رهبری در جهاد علمی و فرهنگی بیش از گذشته عمل کنیم.  

معاون حقوقی و امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) گفت: آیت الله هاشمی از شاگردان نامدار امام راحل بوده و آن مرحوم درموضوع فدک و شناسایی و شناساندن آن به مردم بسیار تلاش کرد و با همت عالی از مظلومیت حضرت فاطمه زهرا (س) سخن گفت.  

در این آیین که رئیس دانشگاه های آزاد اسلامی استان سمنان، فرماندار دامغان، اساتید، اعضای هیئت علمی و پرسنل دانشگاه  آزاد اسلامی واحد دامغان حضور داشتند با تقدیر از زحمات و خدمات حسین عباسپوررئیس قبلی، عباس علایی نوین با حکم حمیدرضا میرزاده به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان به حاظران معرفی شد.

کد خبر 3923355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha