۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۵۱

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی:

پدیده کودکان کار و خیابان زیبنده شهر فرهنگی بیرجند نیست

پدیده کودکان کار و خیابان زیبنده شهر فرهنگی بیرجند نیست

بیرجند- معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: پدیده کودکان کار و خیابان زیبنده شهر فرهنگی بیرجند نیست و باید ساماندهی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی اظهار کرد: شهرستان بیرجند به عنوان شهری فرهنگی زبانزد است.

وی با بیان اینکه وجود کودکان کار زیبنده شهر فرهنگی بیرجند نیست، افزود: متاسفانه این روزها شاهد حقیقت تلخ کودکان کار و خیابانی در این شهرستان هستیم.

حجت الاسلام وحدانی نیا با بیان اینکه وجود این کودکان باعث آزار مردم نیز می شود، افزود: باید این افراد تحت برنامه ای مشخص ساماندهی شوند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: روی آوردن کودکان به این پدیده تنها به دلیل فقر و مشکلات اقتصادی نیست.

وی ادامه داد: برخی از این کودکان یا والدین آن ها از هم جدا شده و یا پدر و مادرشان معتاد هستند و برای کسب درآمد به این پدیده روی آورده اند.

حجت الاسلام وحدانی نیا با بیان اینکه متاسفانه برخی اوقات با نام کودکان کار و خیابان، استفاده های دیگری  از آن ها نیز می شود، افزود: باید این پدیده مورد توجه ویژه مسئولان ذیربط قرار گیرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: برخی اوقات افرادی خاص، چیزهایی از طریق کودکان کار و خیابان رد وبدل می‌کنند که برای یک کودک مناسب نیست.

کد خبر 3924102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha