۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۰:۴۷

امام جمعه آبادان: 

نویسندگان کتب مختلف بایستی متخصص و کارشناس آن رشته باشند

نویسندگان کتب مختلف بایستی متخصص و کارشناس آن رشته باشند

آبادان - امام جمعه آبادان گفت: نویسندگان کتب مختلف بایستی کارشناس و متخصص آن رشته باشند تا بتواند با نگارش درست کتاب دست افراد را بگیرد و قدم به قدم با خود به پیش برد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی ابراهیمی پور شامگاه یکشنبه در آئین گشایش نخستین نمایشگاه سراسری کتاب اروند ضمن قدردانی از برگزاری نمایشگاه کتاب توسط سازمان منطقه آزاد اروند، افزود: دین اسلام دینی است که نسبت به موضوع مطالعه و کتاب خوانی (کتب خاص)، تاکید دارد.

وی اظهار کرد: در بسیاری از جاها ما مسیر را اشتباه می رویم زیرا همنشین خوبی نداریم و اثر پذیری از افرادی داریم که این افراد راه را بلد نیستند. 

امام جمعه آبادان تصریح کرد: یکی از ویژگی های کتاب خوب آن است که دست فرد را می گیرد و آینه ای در مقابل آن ترسیم می کند، اگر کتاب قوی و درست باشد چاله ها، شیوه های زندگی و خطراتی که یک فرد را تهدید می کند به او نشان می دهد که قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و احادث معصومان ما بر این قاعده اند و قدم به قدم فرد را رشد می دهند.

ابراهیمی پور با بیان اینکه اسلام خرید و فروش کتب گمراه کننده را حرام می داند، گفت: این دسته از کتابها خواسته یا ناخواسته بر روی اندیشه فرد تاثیر می گذارد. اسلام می گوید کتاب یا راهنمای خوبی است و دست شما را می گیرد و از مبدا به مقصد می رساند و یا شما را در صحرا رها می کند، کتاب سرنوشت عجیبی دارد، برخی ها به دلیل عدم آشنایی با روحیات خود در هنگام خرید نمی داند که بایستی چه نوع کتابی را خریداری کنند، بایستی غذای روح را نیز متناسب با نیاز فکریمان تامین کنیم.

وی اظهار کرد: یکی از کارهای مهم و قابل پرداخت که تاکنون به آن بی توجهی شده آنکه یک متخصص کتاب در ورودی کتابخانه گمارده شود تا به افراد متناسب با روحیاتشان کتاب معرفی کند و به آنان مشاوره دهد. 

امام جمعه آبادان تصریح کرد: یکی از کارهایی که توسط این سازمان بایستی انجام شود آنکه برای بچه های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد را نیز که علاقمندان به کتابخوانی هستند، شرایط سهل و رایگان دریافت کتاب را فراهم کند. بایستی یکسری کارتهای خاص مناطق محروم برای خرید رایگان کتاب تهیه و در میان بچه های این مناطق توزیع شود.

ابراهیمی پور با شرح اینکه کتاب مسموم کتابیست که فرهنگ آن با فرهنگ دینی، اسلامی و مذهبی ما تناسب ندارد، خطاب به مسئولان برگزار کننده این نمایشگاه اظهار کرد: بایستی کتاب های قابل عرضه در این نمایشگاه سبب تقویت پایه های دین و مذهب ما شود، یکی از مصداقهای شادی همین عرضه کتاب است که با انجام آن روح افراد شاد می شود.

کد خبر 3924408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha