۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۴۹

شعبانی بهار مطرح کرد:

بیش از ۴۴ درصد از کل جمعیت بالای ۱۸ سال ایران ورزش می کنند

بیش از ۴۴ درصد از کل جمعیت بالای ۱۸ سال ایران ورزش می کنند

بنا به گفته معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۴، از کل جمعیت بالای ۱۸ سال ایران، ۴۴ درصد ورزش می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، غلامرضا شعبانی بهار معاون ورزش همگانی  وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: مرکز آمار ایران هر ساله فعالیت ها و رفتارهای فرهنگی مردم را آمارگیری می کند که بر اساس گزارش این مرکز در ارتباط با میزان فعالیت بدنی مردم ایران در سال ۹۴ از ۴۱ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر کل جمعیت بالای ۱۸ سال در سال ۹۴ ، هجده میلیون و ۲۰۷ هزار و ۶۱۱ نفر ورزش می کنند.

شعبانی بهار تعریف ورزش بر اساس گزارش مرکز آمار ایران را ،فعالیت بدنی قاعده مند به منظور حفظ و ارتقای قوای جسمی و ذهنی عنوان کرد.

وی آمار رشد ورزشکاران را بیانگر افزایش آگاهی مردم نسبت به اثرات ورزش دانست و افزود: تاکیدات گرو ه های مرجع برای پرداختن به ورزش جهت حفظ سلامتی و تندرستی همچنین نقش آفرینی رسانه ها در فرهنگ سازی به منظور شرکت در فعالیت های ورزشی و اولویت ورزش همگانی  به عنوان یکی از رویکرد های اصلی دولت یازدهم، از جمله عوامل رشد قابل توجه مردم به ورزش است.

معاون ورزش همگانی وزارت ورزش تصریح کرد: کشور ما به سمت شاخص های توسعه یافتگی که یکی از آنها همانا رشد ورزش همگانی  محسوب می شود ، حرکت کرده است.

کد خبر 3925834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha