۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۸:۵۵

مدیرکل دفتر طرح‌های جوانان وزارت ورزش و جوانان:

دستگاههای دولتی امور قابل واگذاری به جوانان رابه سمن‌ها محول کنند

دستگاههای دولتی امور قابل واگذاری به جوانان رابه سمن‌ها محول کنند

همدان - مدیرکل دفتر طرح‌های جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: دستگاه‌های دولتی باید کارهای قابل واگذاری به جوانان را به سمن‌ها محول کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن طلایی بعد از ظهر پنج شنبه در مراسم افتتاح خانه جوانان همدان با بیان اینکه مدیران کشور اصولاً گوش شنوایی ندارند، گفت: باید خانه جوانان را برای مدیران تعریف کرد.

مدیرکل دفتر طرح‌های جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه به دنبال مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد هستیم، گفت: طبق نرم جهانی باید به ازای هر ۱۰۰۰ نفر یک سازمان مردم‌نهاد ایجاد شود.

طلایی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۵۰۰ سازمان مردم نهاد در کشور وجود دارد، گفت: باید به جوانان میدان داد که این مقوله در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد معنا پیدا می کند.

مدیرکل دفتر طرح‌های جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر ارتقای کیفی و کمی سازمان‌های مردم‌نهاد، افزود:‌ طبق برنامه‌ریزی شده تعداد سمن‌ها باید به ۵۰۰۰ مورد برسد.

طلایی با بیان اینکه در دنیا بودجه حمایتی به سمن‌ها اختصاص ‌می‌یابد، گفت: دولت باید پولی را در اختیار سازمان‌های مردم‌نهاد برای فعالیت اجتماعی آنها قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه این سازمان‌ها نباید اقدامات انتفاعی انجام دهند، گفت: هدف از فعالیت سمن‌ها کمک به مردم است و باید فعالیت‌های اجتماعی انجام دهند.

مدیرکل دفتر طرح‌های جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی باید کارهای قابل واگذاری به جوانان را به سمن‌های جوانان محول کنند، هدف اصلی تشکیل «خانه جوانان» را عمق‌بخشی به مشارکت فرهنگی و اجتماعی جوانان دانست.

وی با بیان اینکه باید نسبت به خانه جوانان حساس بود، گفت: اجرای طرح همسان گزینی و مشاوره خانواده و وجود صندلی‌های اداری در خانه «جوانان معنا» ندارد.

وی با بیان اینکه در «خانه جوانان» به دنبال احساس آرامش و قدرت برای نسل جوان هستیم تا کار انجام دهند، افزود: اگر جوان را مجبور به بی‌تحرکی و پشت میزنشینی کنیم مغز آنان از کار خواهد افتاد.

مدیرکل دفتر طرح‌های جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در «خانه جوانان» به دنبال انجام کار مشترک هستیم، گفت: باید به جوانان قدرت و اختیار داد چرا که در این زمینه مشکل داریم.

وی با بیان اینکه ما در «خانه جوانان» به مدیر اختیار کمی می‌دهیم و در واقع اختیار داده نشده و تمام قدرت دست جوانان است، عنوان کرد: ما به دنبال قدرت اداره‌ای در این جریان نیستیم.

طلایی بااشاره به اینکه سال اول مدیریت این خانه به عهده معاون اداره ورزش و جوانان خواهد بود و سال بعد به صلاحدید معاون و معرفی آن به مدیر ورزش و جوانان حکم برای فرد دیگری که صلاحیت داشته باشد، زده می‌شود، گفت: به کارهای اجتماعی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه جوانان دغدغه ما هستند و همه را برای کار جوانان بسیج کرده‌ایم، از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب دولت برای ساخت خانه جوانان طی سال آینده در کشور خبر داد.

کد خبر 3928071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha