۲۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۱۱

یوسف‌نژاد مطرح کرد:

مقاومت بدنه وزارت ورزش برای برون‌سپاری پروژه‌های ناتمام ورزشی

مقاومت بدنه وزارت ورزش برای برون‌سپاری پروژه‌های ناتمام ورزشی

نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به اینکه بدنه وزارت ورزش از واگذاری پروژه‌های ناتمام ورزشی جلوگیری می‌کند بر لزوم آسیب‌شناسی نحوه برخورد با بخش خصوصی در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اصغر یوسف‌نژاد با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۴ هزار پروژه ناتمام ورزشی در سراسر کشور وجود دارد، گفت: در این میان اگرچه بودجه خاصی نیز به وزارت ورزش و جوانان تخصیص می‌یابد ولی هرساله این روند تکرار می‌شود از این رو باید به تشویق بخش خصوصی پرداخت تا بتوان از ظرفیت آنها بهره برد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: می‌توان با ایجاد معافیت مالی سرمایه گذاران را ترغیب به حضور و شرکت در این عرصه کرد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته افراد بسیاری در عرصه ورزش سرمایه گذاری کرده‌اند، ادامه داد: برای بهره گیری از بخش خصوصی باید قبل از هر برنامه ریزی اقدام به آسیب شناسی کرد زیرا بسیاری بعد از سرمایه گذاری رفتار مناسبی را شاهد نبودند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن تاکید بر اینکه بر اساس قانون دولت می‌تواند پروژه‌های نیمه تمام را با حفظ کاربری به بخش خصوصی واگذار کند تا سرمایه گذار نیز بعد از اتمام اقدام بهره برداری کند، تصریح کرد: متاسفانه این قانون به درستی اجرا نمی‌شود زیرا معمولا بدنه وزارت ورزش و جوانان از واگذاری پروژه های ناتمام ورزشی جلوگیری کرده و مقاومت می‌کند تا بتواند سالانه از ساخت ورزشگاه گزارش ارائه دهد.

یوسف‌نژاد تصریح کرد: این رخداد در حالی رقم می خورد که وزارت ورزش و جوانان وظیفه اصلی‌اش سیاست گذاری، برنامه ریزی، ساماندهی و نظارت است نه اینکه بخواهد ورزشگاه بسازد لذا می‌توان گفت که در این زمینه دچار سوء مدیریت و نداشتن استراتژی هستیم.

نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معمولا وزرا شعارها و برنامه‌های خوبی در این عرصه ارائه می کنند اما با گذشت زمان همین وضعیت کنونی را مشاهده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: وزرا عموما اعلام می‌کنند به اندازه ۳۰ سال گذشته کار و تلاش کرده‌اند در حالی که با تغییر وزیر کار درست نمی‌شود و باید اذعان کرد با مشکل ساختاری مواجه هستیم.

کد خبر 3928953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha