۲۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۵۲

رئیس کمیته دفاعی پارلمان روسیه اعلام کرد:

اتمام به‌روزرسانی پایگاه دریایی «طرطوس» سوریه ۵ سال زمان می خواهد

اتمام به‌روزرسانی پایگاه دریایی «طرطوس» سوریه ۵ سال زمان می خواهد

رئیس کمیته دفاعی پارلمان روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور مراحل به‌ روزرسانی پایگاه دریایی طرطوس در سوریه را آغاز کرده‌ اند؛ اما اتمام این کار به ۵ سال زمان نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترفکس، «ویکتور اوزروف» (Viktor Ozerov) رئیس کمیته دفاعی پارلمان روسیه اعلام کرد که به‌ روزرسانی پایگاه دریایی این کشور در «طرطوس» واقع در سوریه تا چند ماه دیگر آغاز خواهد شد.

این مقام روسیه در این باره گفت که روسیه به روز رسانی تأسیسات دریائی این پایگاه را تا چند ماه آینده آغاز کرده و به ۵ سال زمان نیز برای تکمیل این اقدام خود نیاز دارد.

«ویکتور اوزروف» در ادامه تصریح کرد: اقدامات لازم برای توسعه و به روز رسانی از بهار سال جاری میلادی آغاز شده و تا ۵ سال به طول می انجامد.

وی خاطر نشان کرد: مذاکره ای درباره یک پایگاه به تمام عیار انجام نشده است؛ چرا که این کار بسیار گران خواهد بود.

لازم به ذکر است، مطابق با اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، رایزنی های لازم برای توسعه و به روز رسانی تأسیسات حفاظت دریائی روسیه در شهر بندری «طرطوس»، ۱۸ ژانویه سال جاری میلادی میان مسکو و دمشق به امضا رسید.

گفتنی است، بر اساس گزارش روسیا الیوم در ۲۶ مهر ماه سال جاری، یک عضو پارلمان روسیه که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد که مدت زمان توافق مسکو و دمشق برای ایجاد پایگاه دریایی دائمی روسیه در بندر طرطوس سوریه ۴۹ سال است.

این منبع روس در ادامه تصریح کرد که پارلمان روسیهطی حداکثر یک ماه این توافق نامه را تصویب می کند.

یکی دیگر از سناتورهای روسیه نیز پیش از آن عنوان کرده بود که شروط ایجاد پایگاه دائمی در بندر طرطوس همان شروطی است که طبق آن پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه ایجاد شده بود.

کد خبر 3929553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha