۲۱ اسفند ۱۳۹۵، ۲۱:۵۴

مدیرکل صدا وسیمای قزوین:

صدا وسیمای قزوین با ۸۱ عنوان برنامه به استقبال نوروز می رود

صدا وسیمای قزوین با ۸۱ عنوان برنامه به استقبال نوروز می رود

قزوین- مدیرکل صدا وسیمای قزوین گفت: با تهیه و پخش ۳۰ عنوان برنامه تلویزیونی و ۵۱ عنوان برنامه متنوع رادیویی به استقبال نوروز می رویم.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل معصومی فر دراستانه عید نوروز با تشریح برنامه های ویژه نوروزی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گفت: برنامه های نوروزی صدا وسیما از از ٢٤ اسفندماه آغاز می شود و تا ١٧ فروردین ادامه خواهد داشت.

وی افزود:در این ایام در سیمای مرکز قزوین٣٠ عنوان برنامه نوروزی تدارک دیده شده که برنامه «نوبهار» ویژه برنامه تحویل سال نو به صورت زنده در تاریخ ۳۰ اسفندماه از ساعت ١٢ تا ١٥ و ٣٠ روی آنتن خواهد رفت.

معصومی فر افزود:دراین ایام هر روزدو سریال «ما فرشته نیستیم» ازساعت ۲۰.۴۵ دقیقه و سریال «ساختمان پدر» از تولیدات محلی قزوین ساعت ٩ صبح از سیمای مرکز قزوین پخش خواهد شد.

مدیر کل صدا و سیمای قزوین گفت: برنامه طنز تأمینی تولید شده در شبکه نسیم ساعت ١٧ هر روز و مستند «من نباید زنده باشم» هر روز ساعت ١٧و٣٠ دقیقه روی آنتن سیما می رود.

معصومی فر اضافه کرد:مسابقه زنده تلفنی هرشب ساعت ۲۰.۱۵ با سوالات مربوط به نوروز و گردشگری، نمایش طنز «خوش مله» برای تقویت آداب و رسوم محلی، نوای مینودری با محور پخش موسیقی درخواستی مخاطبان و ویژه برنامه کودک از ساعت ۴ بعدازظهر و پوشش جشنواره بازی و اسباب بازی و ارتباط با شبکه کودک از دیگر برنامه های محلی سیمای قزوین است.

معصومی فر گفت:برنامه مستند قزوین با معرفی اماکن دیدنی، نمایش طنز «نسیم قزوین» ومستند «روزی روزگاری قزوین» و گزیده ای از برنامه های منتخب روستا با نام «یک جای خوب» با معرفی مناطق بکر روستایی و برنامه «مسیر» روی آنتن می رود.  

وی گفت: دو مستند «من نباید زنده باشم» و «دریاها و اقیانوسها» هم درنوروز پخش می شود.

وی بیان کرد: در رادیو هم این مرکز با ٥١ برنامه به استقبال نوروز می رویم که ویژه برنامه «یاس نو» و «آب و آئینه»، «صدای بهار» و ویژه برنامه عصرانه «گلباران» و نمایش ویژه نوروزی «ورثه خان بابا» و «سفرنامه»   به عنوان یک برنامه ملی از برنامه هایی رادیویی است.

معصوفی فر یادآورشد: برنامه ها «دلنوازان» با محور پخش موسیقی، «نجوای سحر»، «نسیم رحمت» و «نغمه های آسمانی» و دو برنامه ویژه انتخابات و در مسیر روشنی در رادیو پیش بین شده است.

وی در خصوص برنامه های تامینی هم اظهارداشت: مشاهیر، پهنه مینودری، گنجینه، خندانک، آوای دل، فرهنگ مردم، گل گشت ایران، شاعران بهار، قند پارسی، قند و عسل، یادمان نرود، قصه شب، گلستان حکمت، شنیدنی های تاریخ و دورهمی از عناوین برنامه های مهم این ایام است.

مدیرکل صدا وسیمای قزوین اظهارداشت: در نوروز معاونت اطلاعات و اخبار مرکز قزوین هم یک بخش خبری در ساعت ۲۰ پیش بینی کرده است.

برنامه های سیمای قزوین ۲۴ ساعته می شود

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین از افزایش برنامه های سیما در سال آینده خبر داد وگفت: ساعات پخش برنامه های سیمای مرکز در سه مرحله از ۱۸ ساعت به ۲۴ ساعت افزایش خواهد یافت.

پخش ۲۴۸۶ ساعت برنامه تلویزیونی در سال جاری

وی در خصوص برنامه های تولید شده در سال جاری هم اظهارداشت: امسال ۸۵ عنوان شامل تعداد ۱۹۷۲ برنامه تلویزیونی به مدت ۲۴۸۶ ساعت از سیمای قزوینپخش شد که ۳۲۴ ساعت آن خبر است.

معصومی فر اظهارداشت: ساعت پخش نیز بالغ بر ۵ هزار و ۴۷۰ دساعت بوده که ۴۵ درصد آن تولیدات محلی و ۵۵ درصد تامین برنامه و تکرار بوده است.

وی اضافه کرد: در ایام محرم نیز ۱۲ هزار دقیقه برنامه تلویزیونی تهیه و پخش شد و ۴ هزار دقیقه نیز در یک هفته در خصوص اربعین تهیه شد.

۳۷۱۳ ساعت برنامه رادیویی

مدیرکل صدا وسیمای قزوین گفت: در سال جاری همچنین ۱۰۹ عنوان برنامه رادیویی  مشتمل بر ۵۳۱۶ برنامه با ۳۷۱۳ ساعت تولید که ۱۴۳ ساعتآن خبر بوده تولید شده است.

وی میزان پخش رادیو را در سال جاری بالغ بر هشت هزار ساعت اعلام کرد که ۴۴ درصد تولیدی و ۶۶ درصد آن تامین برنامه بوده است.

معصومی فر از تولید ۱۰ عنوان موسیقی در این مرکز هم خبرداد و گفت: ۴ قطعه موسیقی بانام های: همسنگر، آستان مینو، شوق پرواز و مراعات النظیر به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: شش قطعه موسیقی دیگر با نامهای: انتخابات، ایران، شخصیت های قزوین، اماکنو جاذبه های استان و کودک نیز در دست ساخت و تولید است.

۸۴ درصد استان تحت پوشش دیجیتالی سیماست

معصومی فر در ادامه در خصوص میزان پوشش برنامه های تلویزیونی استان هم اظهارداشت: در حال حاضر میزان پوشش آنالوگ ۱۰۰ درصد و دیجیتال حدود ۸۴ درصد است که امیدواریم با تامین اعتبار این میزان در سال اینده به ۹۶ درصد برسد.

کد خبر 3929786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha