۲۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۳۳

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا:

ناوگروه صلح و دوستی پاکستان در منطقه یکم امامت نداجا پهلو گرفت

ناوگروه صلح و دوستی پاکستان در منطقه یکم امامت نداجا پهلو گرفت

بندرعباس - فرمانده منطقه یکم نداجا گفت: ناوگروه کشور پاکستان که متشکل از ناوشکن تیپ سلطان و ناوموشک انداز جرات به مدت سه روز و با پیام صلح و دوستی در منطقه یکم پهلو گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار حسین آزاد ظهر یکشنبه در مراسم پهلوگیری ناوگروه دریایی صلح و دوستی کشور پاکستان گفت: در راستای حفظ و ارتقای روابط بین دو کشور اسلامی ایران و پاکستان، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه یکم امامت نداجا،میزبان ناوشکن تیپ سلطان و ناو موشک انداز جرات می باشد

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا در ادامه خاطر نشان کرد: این دو ناو و ناوشکن و کارکنان،به مدت ۳ روز در استان هرمزگان و شهر بندرعباس حضور دارند و ضمن انجام دیدار با مقامات عالی استان و بازدید از اماکن گردشگری سطح شهر بندرعباس و جزایر زیبای استان هرمزگان، تمرین مشترکی را در هنگام ترک بندرعباس با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد و بین المللی خواهد داشت

امیر دریادار آزاد افزود: تمرینات و برگزاری جلسات مشترک بمنظور تبادل داشته ها و دانش دریایی و دادن این پیام که امنیت و آسایش و صلح در منطقه راهبردی تنگه هرمز و شمال اقاینوس هند، فقط و فقط به کمک کشورهای منطقه قابل انجام خواهد بود.

در ادامه این استقبال فرمانده ناوگروه کشور پاکستان گفت:پیام ما برای کشور جمهوری اسلامی ایران مثل دیدار یک برادر با برادر خودش می باشد و ما حامل پیام صلح و دوستی و تقویت تمام روابط دو جانبه بین دو نیروی دریایی و دو کشور ایران و پاکستان می باشیم. همانطور که می دانید در سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ ناوگروه پاکستان در ایران ملاقات و بازدید داشته و این بازدید و ملاقات هم در راستای همان بازدید هاست و حامل همان پیام های صلح و دوستی و تقویت روابط دو جانبه بین دو کشور ایران و پاکستان می باشد.

آدمیرال فواد امین(فرمانده ناوگروه پاکستان) در ادامه گفت:ما مطمئن هستیم این تقابل و ملاقات هایی که بین ما و نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران اتفاق می افتد باعث افزایش توانمندی ها و انتقال تجارب بین دو کشور نسبت به گذشته در سطح  بالاتری اتفاق می افتد. الحاق و همکاری بین دو نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و کشور پاکستان باعث افزایش و دوام ایمنی،نه تنها در منطقه،حامل همین پیام برای تمام دنیا خواهد بود.

لازم بذکراست این پنجمین ناوگروهی میباشد که امسال به منطقه یکم پهلو میگیرد.قبل از این، کشور  پاکستان ،هند ،ایتالیا،روسیه  در منطقه یکم پهلو گرفت.

کد خبر 3930342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha