۲۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۵۲

امام‌جمعه شهرستان نظرآباد:

اشتغال با وظایف ذاتی زن در تضاد نباشد

اشتغال با وظایف ذاتی زن در تضاد نباشد

نظرآباد - امام‌جمعه شهرستان نظرآباد تأکید کرد اشتغال بانوان نباید با نقش‌های محوری و وظایف ذاتی اشان در تضاد باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفر محسن زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان نظرآباد با اشاره به فرارسیدن سال جدید، اظهار کرد: باید سبک زندگی را در سال جدید باتقوا توأم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه امنیت و آرامش، محبت، برادری و برابری، احترام، تکریم، ادب و کرامت انسانی در سایه تقوا حاصل می‌شود، گفت: در آستانه میلاد باسعادت فاطمه زهرا (س) هستیم شخصیت باعظمتی که از عهده ستایشش بر نخواهیم آمد.

حجت‌الاسلام محسن زاده بابیان اینکه آن چیزی که از خاندان وحی در وصف حضرت زهرا (س) بیان‌شده به‌اندازه فهم مستمعان است، گفت: طبیعی است که دریا را نمی‌شود در درون کوزه‌ای ریخت همین‌قدر بدانیم که فاطمه زهرا (س) سرور زنان عالم است زیرا ایشان در سن کم و عمر کوتاه به مقامات معنوی و علمی و معرفتی بالایی دست پیدا کرد.

امام‌جمعه شهرستان نظرآباد با تأکید بر اینکه یکی از نیازهای بشر داشتن الگو در زندگی است، گفت: انسان به‌طور فطری به دنبال تکامل‌گرایی است در آموزه‌های دینی نیز به‌صراحت برخی از افراد به‌عنوان الگو معرفی‌شده‌اند وجود مبارک فاطمه زهرا (س) الگوی عملی و عینی همه ما به‌ویژه بانوان است.

پیری جمعیت باعث کم شدن نسل جوان می شود

وی در بخش دیگری با اشاره به‌پیر شدن جمعیت کشور، گفت: این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است همه باید نسبت به این موضوع توجه و اهتمام داشته باشیم بی‌توجهی به این مهم باعث کم شدن نسل جوان می‌شود.

حجت‌الاسلام محسن زاده با تأکید بر محترم شمردن مقام زن، گفت: فرزند آوری هنر بانوان است باید رفتار با بانوان محبت‌آمیز باشد ذهن‌ها باید از تفکرات غربی دراین‌باره خالی شود در جامعه غربی نگاه به زن نگاه ابزاری است.

امام‌جمعه شهرستان نظرآباد بر اهمیت مسئله سلامت، امنیت و آرامش در محیط خانواده تأکید کرد و گفت: باید عواملی که موجب سلب آرامش زن در خانواده می‌شود را از بین برد.

جامعه نیازمند نهضت بیداری در حوزه زنان است

وی با اشاره به اینکه اشتغال بانوان را قبول داریم، گفت: اشتغال بانوان نباید با مسائل اصلی و نقش‌های محوری در تضاد باشد اگر بنا باشد اشتغال یک زن با سایر وظایف ذاتی‌اش در تعارض باشد طبیعی است که وظایف ذاتی مقدم است امروز باید یک نهضت بیداری درزمینهٔ مسائل مربوط به زنان ایجاد شود.

حجت‌الاسلام محسن زاده در بخش دیگری به تشییع یک شهید مدافع حرم در شهرستان نظرآباد اشاره کرد و گفت: این مهم افتخار دیگری بر افتخارات این شهرستان افزود.

کد خبر 3934672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha