۲۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۱۶

استاندار قزوین:

۲۰۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به شهرداریها پرداخت شد

۲۰۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به شهرداریها پرداخت شد

قزوین- استاندار قزوین گفت: با پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به شهرداری ها زمینه ارائه خدمات مناسب به شهروندان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی پنجشنبه شب درهمایش شهرداران استان که در سالن مفاخر شهرداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: دولت با همه محدودیت های مالی در سال جاری توانست بخوبی عمل کند و کارهای بزرگی را به سرانجام برساند.

وی افزود:دولت باوجود مشکلاتی چون معیشت و بیکاری بااستفاده ازهمه ظرفیت های اقتصادی موجود با سیاست گذاری و برنامه ریزی درست در مسیر تقویت تولید و تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی گام برداشته است.

استاندار یادآورشد: اینکه برخی برای تخریب دولت مدام از معیشت مردم و وجود بیکاری در جامعه صحبت می کنند به مفهوم این نیست که دولت به این مسائل و مشکلات بی توجه است بلکه کشور با منابع محدود با نیازها و توقعات زیادی مواجه است که به همه آنها نمی توان پاسخ داد.

از نقد منصفانه استقبال می کنیم

همتی اظهارداشت: ارزیابی عملکرد دولت باسخنرانی قابل قضاوت نیست بلکه عملکرد دولت را باید با تکیه بر شاخص های اقتصادی، منابع و امکانات در اختیار و مسائل و مشکلات جامعه سنجید و مورد ارزیابی قرار دارد و مردم بهترین قاضی و داور در این زمینه هستند.

نماینده عالی دولت در استان قزوین گفت: دولت یازدهم در این مدت توانسته رشد اقتصادی را از منفی ۸/۶ به مثبت ۸/۷ برساند و در روندی صعودی قرار دهد و از تعطیلی کارخانه ها و واحدهای تولیدی در ابتدای این دولت پیشگیری کند که این وضعیت قابل توجه وارزشمند است و اگکر این سیسات ها نبود با بیکاری بسیار بالایی مواجه می شدیم.

وی بیان کرد: در طول ۵۰ سال گذشته در استان قزوین تعداد ۳۵۰۰ واحد تولیدی راه اندازی شده در حالی که با همه مشکلات ذکر شده از ابتدای دولت تدبیر و امید در استان قزوین تاکنون ۱۵۰۰ واحد مجوز فعالیت و تاسیس دریافت کرده اند که بخش زیادی از این طرحها در حال اجرا و بسیاری نیز افتتاح شده و به بهره برداری رسیده اند.

استاندار بیان کرد: این روند رو به رشد بیانگر حرکت منطقی دولت یازدهم در حمایت از تولید دارد و این موضوع در شرایط فعلی به یک باور عمومی تبدیل شده بگونه ای که سرمایه ها به جای اینکه به سمت مشاغل کاذب مثل خرید سکه، دلار و دلالی سوق پیدا کند به سمت تولید آمده است.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم به حوزه تولید توجه جدی دارد و در این مسیر حرکت می کند و این مهم در شرایط فعلی به یک باور عمومی تبدیل شده و علامت آن ورود و استقبال روز افزون سرمایه گذاران برای سرماه گذاری در حوزه ها و بخش های مختلف است.

همتی افزود: توجه به اقتصاد مقاومتی و تولید تعطیل بردار نیست و در سال آینده نیز در کنار نامگذاری شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری صورت می گیرد این مهم در دستور کار دوباره دولت خواهد بود.

وی گفت: بهترین قاضی و داور برای ارزیابی کارنامه و عملکرد دولت مردم فهیم هستند که با تحلیل مسائل میتوانند قضاوت کنند که کاری شده است یا نشده است.

همتی اظهار کرد: دولت از انتقادات دلسوزانه و همراه با راهکار از سوی هرکسی که باشد استقبال می کند اما باید با ترویج فرهنگ گفتگو و رعایت متانت و ادب در بیان نظر و ارائه دیدگاه ها و انتقادات حرکت کنیم.

عملکرد شهرداران مطلوب است

همتی افزود: عملکرد شهرداران استان علیرغم کمبود منابع مالی و محدودیت ها قابل دفاع وتقدیر است و شهرداران در سال جاری توانستند در عمران و سازندگی شهرها اقدامات خوب و مناسبی داشته باشند.

وی گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده بین شهرداری های استان توزیع شد و با توجه به اینکه شهرداری ها محل رجوع دائمی مردم هستند لذا پیگیری و توجه به رعایت حقوق شهروندی و تکریم مردم در شهرداری ها باید در دستور کار باشد.

استاندار تاکید کرد: شهرداران به زیبایی و تمیزی شهرها، ساماندهی خدمات شهری در ایام تعطیلات نوروزی بیش از گذشته توجه کنند و فضا و امکانات لازم را برای خدمات رسانی بهتر به مسافران و گردشگران نوروزی آماده کنند.

کد خبر 3934680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha