۲ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۱۵

استاد اقتصاد دانشگاه:

تنها ماندن در برابر رقبای خارجی، دغدغه تولیدکنندگان است

تنها ماندن در برابر رقبای خارجی، دغدغه تولیدکنندگان است

استاد اقتصاد دانشگاه با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید گفت: اصل در اقتصاد ما تولید ملی است و همه سازوکارهای دولت باید در این جهت باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، ساسان شاه‌ویسی گفت:سیاست‌های کلی اشتغال در تیرماه ۹۰ در ۱۳ بند و سیاست های کلی تولید ملی در بهمن ۹۱ در ۲۳ بند ابلاغ شده است به همین دلیل به لحاظ سیاستگذاری و راهبرد دست سیاستگذاران برای اجرای شعار امسال باز است.

وی گفت: در این سیاست های کلی راهکارهای اشتغال و تولید ملی تبیین شده است که کارآفرینی، بهبود فضای کسب و کار، بهبود نظام آماری و آموزشی و توجه به فرهنگ کار در جامعه از آن جمله است.

وی گفت: اگر این سیاست ها اجرا شود تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و بانک ها که محور اقتصادی کشور هستند نقش و جایگاه خود را پیدا می کنند.

شاه ویسی افزود: اصل در اقتصاد ما تولید ملی است و همه سازوکارهای دولت باید در جهت کارآیی، پویایی و ارزش افزوده در تولید کشور باشد.

وی گفت: متأسفانه تولیدکنندگان ما دغدغه عدم حمایت و تنها ماندن در برابر رقبای خارجی را دارند.

این استاد دانشگاه گفت: خوشبختانه در اسناد پایین دستی در مجلس قوانینی درباره بهبود فضای کسب و کار و در حمایت از تولید ملی وجود دارد و با اجرای آنها سال ۹۶ می تواند طلایه دار اقتصاد ملی باشد.

کد خبر 3937156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha