۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۰۹

در گفتگوبا رویترز عنوان شد؛

ظریف:روسیه می‌تواند به صورت«موردی» از پایگاههای ایران استفاده کند

ظریف:روسیه می‌تواند به صورت«موردی» از پایگاههای ایران استفاده کند

وزیر امور خارجه ایران می گوید روسیه می تواند در راستای مبارزه با تروریسم بنا به ضرورت و به صورت موردی از پایگاه های نظامی ایران استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به خبرگزاری «رویترز» گفته است که روسیه می تواند برای مبارزه با تروریست ها در سوریه به صورت موردی از پایگاه های نظامی ایران استفاده کند.

گفتنی است ایران و روسیه از متحدین دولت دمشق به شمار می روند و در ۱۸ ماه گذشته تلاش زیادی برای حل بحران سوریه انجام داده اند.

روسیه تابستان گذشته اجازه استفاده از پایگاه هوایی شهر همدان را برای انجام عملیات علیه نیروهای داعش در سوریه دریافت کرد. این نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم بود که یک کشور خارجی اجازه استفاده از یکی از پایگاه های نظامی ایران را پیدا می کرد.

به گفته ظریف، روسیه در ایران هیچ پایگاه نظامی ندارد حال آنکه این دو کشور از همکاری خوبی (در زمینه مبارزه با تروریسم) برخوردار هستند و با تصمیم ایران چنانچه ضرورت ایجاب کند، مسکو می تواند به صورت موردی در راستای مبارزه با تروریسم از  پایگاه های ایران استفاده کند.

دیروز دوشنبه «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران به منظور سفری دو روزه در راس هیاتی عازم روسیه شد. ظریف نیز در این سفر وی را همراهی می کند.

کد خبر 3940353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha