۱۵ فروردین ۱۳۹۶، ۲۱:۲۳

فرماندهی ارتش سوریه استفاده از مواد شیمیایی در ادلب را تکذیب کرد

فرماندهی ارتش سوریه استفاده از مواد شیمیایی در ادلب را تکذیب کرد

ارتش سوریه در بیانیه ای تاکید کرد که گروه های تروریستی و حامیان آنها مسئول استفاده از مواد شیمیایی در منطقه «خان شیخون» واقع در ادلب هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، فرماندهی ارتش سوریه در بیانیه ای استفاده از مواد شیمیایی در منطقه «خان شیخون» واقع در ادلب را به شدت تکذیب کرد.

در بیانیه فرماندهی ارتش سوریه در این زمینه آمده است: گروه های تروریستی و حامیان آنها مسئول استفاده از مواد شیمیایی در منطقه «خان شیخون» واقع در ادلب هستند.

پیشتر یک منبع نظامی سوری ضمن رد خبرسازی ها مبنی بر استفاده ارتش این کشور از تسلیحات شیمیایی در حومه استان ادلب، اعلام کرد: ارتش سوریه هیچگاه از تسلیحات شیمیایی استفاده نکرده و نخواهد کرد.

وزارت دفاع روسیه نیز با صدور بیانیه ای هرگونه حمله هوایی این کشور به شهر «ادلب» در سوریه را رد کرد.

از ساعاتی قبل گروه های معارض سوری با خبرسازی علیه دولت دمشق مدعی استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در حومه ادلب شده اند.

طبق ادعای این گروه ها، استفاده از این تسلیحات در حومه ادلب تاکنون بیش از ۱۰۰ کشته و ۴۰۰ زخمی برجا گذاشته است. گروه های تروریستی در سوریه بارها ضمن استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان سوری، مسئولیت این اقدام غیرانسانی را متوجه دولت دمشق کرده اند.

کد خبر 3944677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha