۱۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۷:۴۷

دونالدتاسک:

راه زیادی تا صحبت درباره موفقیت در اقتصاد یونان در پیش داریم

راه زیادی تا صحبت درباره موفقیت در اقتصاد یونان در پیش داریم

رئیس شورای اروپا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست ‏وزیر یونان گفت: راه زیادی تا صحبت درباره موفقیت در اقتصاد آتن در پیش داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «گریک ریپُرتر»، «آلکسیس سیپراس» نخست ‏وزیر یونان و «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره مسائل اقتصادی یونان به اظهارنظر پرداختند.

«دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا در این کنفرانس گفت: اگرچه به اتمام بازبینی مرحله دوم از برنامه حمایتی یونان نزدیک شده ایم؛ اما راه زیادی تا صحبت درباره موفقیت در اقتصاد این کشور در پیش داریم.

«آلکسیس سیپراس» نخست ‏وزیر یونان نیز در کنفرانس مذکور گفت: باید در اتحادیه اروپا به اتخاذ تصمیمات مهمی مبادرت ورزیم تا از این رهگذر بتوانیم بحران های کنونی در این اتحادیه را پشت سر بگذاریم.

وی در ادامه اعلام کرد که در صورتی که در بازبینی برنامه حمایتی از این کشور در نشست روز جمعه اروپا توافقی حاصل نشود، خواستار برگزاری نشست وزاری اقتصادی منطقه یورو خواهد شد.

لازم به ذکر است، پیش از کنفرانس مطبوعاتی مذکور، «آلکسیس سیپراس» و «دونالد تاسک» درباره موضوعاتی از قبیل مسأله مهاجران، مذاکرات صلح قبرس، تهدیدات تروریستی در اروپا و اتحاد در این قاره به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

کد خبر 3945534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha