۲۱ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۲۷

رییس حوزه هنری کردستان:

هنرمندان برای جریان سازی پیام انقلاب نیاز به حمایت مسئولان دارند

هنرمندان برای جریان سازی پیام انقلاب نیاز به حمایت مسئولان دارند

سنندج- رییس حوزه هنری کردستان با اشاره به لزوم تقویت هنر انقلاب اسلامی، عنوان کرد: هنرمندان برای جریان سازی لازم پیام انقلاب در تولیدات هنری نیاز به حمایت بیشتر متولیان فرهنگی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، امین مرادی یکشنبه شب در مراسم تجلیل از هنرمندان شاخص هنر انقلاب در استان که به مناسبت سالروز شهادت شهید آوینی در پردیس سینما بهمن سنندج برگزارشد، با اشاره به اینکه با پیشنهاد حوزه هنری و با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور سالروز شهادت این شهید والا مقام به عنوان روز هنر انقلاب نامگذاری شده است، گفت:  افتخارمی کنیم که شهید آوینی به عنوان فرمانده جنگ نرم از همکاران حوزه هنری بودند.

وی عنوان کرد: در چند سال اخیر با توجه به اهمیت و جایگاه هنر انقلاب  هر ساله حوزه هنری به عنوان پایگاه هنر انقلاب برای گسترش مبانی هنر انقلاب در مدت یک  هفته با عنوان هفته هنر انقلاب برنامه های متنوعی را در سطح کشور و همزمان در استان کردستان برگزار می کند.

وی  با بیان اینکه در استان فرهنگی کردستان  نیز برنامه های  متنوعی برای این هفته برنامه ریزی شده است، عنوان کرد: اولین برنامه با همکاری   ومشارکت سازمان بسیج هنرمندان به مناسبت روز قشر بسیج هنرمندان تجلیل از هنرمندان متعهد و ارزشی استان است.

دبیر ستاد هفته هنر انقلاب استان کردستان دیدار هنرمندان با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری اختتامیه هشتمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره یادواره استاد سید ابراهیم ستوده و جشن میلاد حضرت علی (ع)، غباروبی و عطر افشانی مزار شهدا، اکران ویژه فیلم ماجرای نیم روز، برگزاری نمایشگاه و کارگاه های آموزشی و دیدار با خانواده شهداء و ایثارگران را از دیگربرنامه این هفته حوزه هنری استان ذکر کرد.

مرادی با تاکید براینکه تولیدات آثار هنرمندان باید در تراز انقلاب اسلامی باشد بیان کرد: متاسفانه در اکثر موضوعات هنری از هنر انقلاب فاصله داریم  بنابراین متولیان فرهنگی باید برای جریان سازی پیام انقلاب در تولیدات هنری در بخش های مختلف توسط هنرمندان حمایت ها و گام های بیشتری بردارند.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان کردستانی با درخشیدنشان در جشنواره ها و مسابقات ملی و بین المللی شایستگی و توان خود را به اثبات رساندند، اظهارداشت: هنرمندان متعهد به عنوان افسران جنگ نرم با بهره مندی از ظرفیت ها و استعدادهای که در استان وجود دارد در زمینه های مختلف هنری در خصوص گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید بیش از بیش تلاش کنند.

مرادی انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن را  از شاحصه های هنر مند متعهد و ارزشی ذکر کرد و گفت:  در سی و هشت سال گذشته در همه هنرها به لحاظ فرم و تکنیکال رشد کرده ایم اما آنچه که باید معرف هنر انقلاب اسلامی در دنیا باشد مقداری ضعیف عمل کردیم که لازم است با بررسی دقیق آن در جهت رسیدن به جایگاه واقعی هنر انقلاب اسلامی  در جهان تلاش کنیم.

وی عنوان کرد : امیدوارم هنرمندان نسل جدید برای تداوم جریان هنر انقلاب اسلامی تلاش بیشتر کنند تا آثاری به لحاظ فرمی خلق کنند که برگرفته از اندیشه های انقلاب اسلامی باشد.

گفتنی است، درپایان  این مراسم از ۱۲ هنرمند شاخص حوزه هنر انقلاب اسلامی استان کردستان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 3949073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha