۲۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۲۷

یک هنرمند مطرح کرد؛

حرکتی در زمینه مباحث معرفتی انقلاب انجام نداده ایم

حرکتی در زمینه مباحث معرفتی انقلاب انجام نداده ایم

عبدالحمید قدیریان گفت: در حیطه هنر انقلاب، بسیار ضعیف عمل کرده ایم. سرعت و اصول انقلاب در بحث معرفتی به قدری بالاست که می توان گفت ما حرکتی نکرده ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه گفتگوی فرهنگی با موضوع هنر انقلاب اسلامی با حضور میرشمس الدین فلاح هاشمی مسئول موسسه فرهنگی محفل انس و عبدالحمید قدیریان هنرمند و نقاش از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.

در ابتدا هاشمی گفت: مفهوم هنر انقلاب اسلامی یا هنر متعهد را می توان از بیانات امام خمینی(ره) برگرفت. پس از انقلاب و با این تعاریف تکلیف هنرمندان مشخص شد که باید متعهد و در خدمت گفتمان انقلاب اسلامی باشند.

وی با بیان اینکه ذائقه سازی برای مفاهیم و هنر انقلاب صورت نگرفته است، ادامه داد: سال هاست که در سینمای ایران کمدی سخیف اکران شده است و مردم را به آن سمت سوق داده ایم. در اوایل انقلاب هنر از لحاظ تکنیک در سطح پایین قرار داشت اما اندیشه دینی در سطح بالایی بود و نتیجه آن ساخته شدن کارهای خوب بود.گرچه در سال های اخیر نیز شاهد کارهای خوبی هستیم.

مسئول موسسه فرهنگی محفل انس گفت: زمانی که هنرمند در فضای دینی و انقلابی رشد نکرده است، ما شاهد هنری هستیم که تنها تکنیک در آن رعایت شده است و از سوی دیگر آفتی وجود دارد که افراد هنردوست که پایبند به مفاهیم انقلاب هستند آثاری فاقد تکنیک یا در کیفیت پایین تولید می کنند که نمونه آن بسیار زیاد است.

در ادامه برنامه قدیریان با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی به بسیاری از رویدادهای جهانی متصل شده است، گفت: سرعت تحولات بسیار سریع است و اگر به عنوان ام القری تعریف کامل و درستی نداشته باشیم نمی توانیم تفکر انقلاب را تزریق کنیم. گروه مقاومت جهانی باید بتواند از بسته فرهنگی ایران که همان هنر انقلاب است انرژی بگیرد و اسلام ناب را پیاده نماید.برای این منظور ما نباید هنر و اسلام را از هم جدا کنیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه در حیطه هنر انقلاب، بسیار ضعیف عمل کرده ایم، ادامه داد: سرعت و اصول انقلاب در بحث معرفتی به قدری بالاست که می توان گفت ما حرکتی نکرده ایم. بسیاری از هنرمندان ما با کمبود موضوع مواجه هستند و سیر حرکت به ده سال آینده خود را نمی دانند.

قدیریان گفت: این موضوع به معنای ضعف هنرمندان ما نیست بلکه با پایه های تفکر مرتبط است و به تعریف ما از انقلاب باز می گردد.

کد خبر 3949714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha