۲۲ فروردین ۱۳۹۶، ۱۹:۲۴

رئیس سازمان بسیج هنرمندان:

فضای هنری کشور زیبنده انقلاب نیست/تشکیل اتحادیه هنرمندان مسلمان

فضای هنری کشور زیبنده انقلاب نیست/تشکیل اتحادیه هنرمندان مسلمان

خرم‌آباد- رئیس سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به اینکه وضعیت فعلی هنری، فرهنگی و ادبی کشور زیبنده انقلاب نیست، گفت: اتحادیه جهانی هنرمندان مسلمان تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا منتظری عصر امروز در نشست خبری با رسانه های لرستان و در پاسخ به مهر گفت: واقعیت این است که در عرصه فرهنگ و هنر و ادب با وضع مطلوب فاصله داریم.

وی با بیان اینکه اگر بپذیریم به وضع مطلوب رسیده ایم خطای بزرگی است، تصریح کرد: گام های خوبی در این عرصه برداشته شده اما رضایت بخش نیست.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در نشست هایی که با سران قوه داشتند هیچ وقت از وضعیت این حوزه رضایت نداشتند و همواره در مواجه با وضعیت هنری و فرهنگی کشور پرسشگر و مطالبه گر بوده اند.

منتظری با بیان اینکه وقتی جشنواره های برجسته که بیشتر در قالب جشنواره های فجر متجلی می شود را نگاه می کنیم کاملا مشهود است که با وضعیت مطلوب حوزه فرهنگ و هنر و ادب فاصله داریم، تصریح کرد: باید بام هدف را در عرصه هنر و ادب تعریف  کنیم.

ظرفیت های هنری کشور از یک مدل جامع تبعیت کنند

وی با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این عرصه گام هایی برداشته و سند تحول فرهنگی و هنری کشور را آماده کرده اما هنوز آثار و برکات آن را نمی بینیم و در حد گفتمان مانده است، افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که تمام ظرفیت های فرهنگی و هنری از یک مدل جامع اثر بخش تبعیت کند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان ادامه داد: باید بام هدف را مشخص کنیم و تعریف کنیم به طور مثال ۱۸ پله نیاز داریم تا این بام هدف ولی این در حالی است که عمدتا جشنواره ها در پله اول مشغول هستند و یکی می سازد و یکی خراب می کند.

منتظری با تاکید بر اینکه اگر آن سیاست های کلی که از سوی رهبری مشخص شده تبدیل به یک منشور عملیاتی شود و نهادها موظف شوند در این چهارچوب حرکت کنند و کار موازی انجام ندهند به موفقیت می رسیم، یادآور شد: در حوزه شادمان ها و ساخت برنامه های در راستای شادی و طراوت مردم نیاز جدی داریم.

وی با اشاره به اینکه هجمه ها نسبت به ما خیلی شدید است و از سوی دیگر اعتبارات با انتظارات فاصله دارد، اظهار داشت: عقل حکم می کند ظرفیت های کشور از یک مدل جامع و اثر بخش تبعیت کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان تصریح کرد: بی انصافی است بگوییم کاری نشده اما وضعیت فعلی زیبنده انقلاب نیست.

اعزام هنرمندان به نمایشگاه های بین المللی

منتظری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید قبول کنیم امروز «هنر» زبان بین المللی است و اگر قرار است پیام انقلاب صادر شود بهترین ابزار هنر است، گفت: در حوزه بین الملل باید ورود جدی کنیم، در این راستا ۲ جشنواره بین المللی با پسوند مقاومت را برنامه ریزی کرده ایم.

 وی با بیان اینکه وقتی می گوییم «مقاومت» صرفا منظور دفاع مقدس نیست و هرجا بینش استکبار ستیزی باشد مقاومت نیز هست، تصریح کرد: گام های اولیه را در راستای شکل گیری اتحادیه هنرمندان مسلمان به عنوان یک شبکه جهانی هنرمندان را برداشته ایم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان یادآور شد: همچنین جلساتی با سازمان فرهنگی ارتباطات داشته ایم و بنا است زمینه اعزام هنرمندان و آثار هنری را به نمایشگاه های بین المللی فراهم کنیم.

کد خبر 3950425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha