۲۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۳۵

افق ادبیات انقلاب اسلامی در قزوین بررسی شد

افق ادبیات انقلاب اسلامی در قزوین بررسی شد

قزوین- نشست تخصصی «بررسی افق ادبیات انقلاب اسلامی» در حوزه هنری قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا بایرامی صبح پنجشنبه در نشست تخصصی «بررسی افق ادبیات انقلاب اسلامی» که در حوزه هنری قزوین برگزار شد، انقلاب اسلامی را حادثه ای بزرگ و جهانی دانست که باید ادبیات آن نیز شان و منزلت جهانی داشته باشد.

وی گفت: با توجه به انتظاری که داشتیم به معنای فاخر و عمیق ادبیات انقلاب اسلامی شکل کامل نگرفت که مرور آثار موجود نشان می دهد، هنوز در ابتدای راه هستیم.

این نویسنده افزود: خلاء حوادث بی شماری که طی دهه ها از پیش از پیروزی تا سال های اخیر در کشورمان اتفاق افتاده در ادبیات ما محسوس است و این مهم بازنگری مسوولان و همت نویسندگان و پژوهشگران را طلب می کند.

بایرامی یادآور شد: کار جدی معلول پرسش های جدی است، پرسشی نه در پی تایید، بلکه یافتن پاسخ باشد.

وی آثار خود را مبتنی بر تجربه های شخصی چون: از قرار داشتن در محیط ساده روستا و یا دوران دفاع مقدس برشمرده گفت: در همه ادوار تلاش کرده ام تعهد را سرلوحه قرار دهم.

در ادامه این جلسه محمد رضا بایرامی به سوالات حاضران پاسخ داد.

گفتنی است: محمدرضا بایرامی متولد ۱۳۴۰-  انتشار حدود ۳۰ جلد کتاب و ده‌ها مقاله و رمان های «در ییلاق، دود پشت تپه، سایه ملخ، سپیدار بلند، مدرسه ما و به دنبال صدای او» را در کارنامه خود دارد.

بایرامی با کتاب کوه مرا صدا زد از قصه‌های ساوالان، توانست جایزه خرس طلایی و جایزه کبرای آبی سوییس و نیز جایزه کتاب سال سوییس را در سال‌های ۱۹۹۹و ۲۰۰۰ میلادی از آن خود کند.

کد خبر 3951639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha