۲۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۱۵

حسن روح الامین در گفتگو با مهر:

آثار جدیدی درباره صدر اسلام کار می‌کنم/ قدردانی از شجاعی‌طباطبایی

آثار جدیدی درباره صدر اسلام کار می‌کنم/ قدردانی از شجاعی‌طباطبایی

حسن روح الامین که در حال کار روی مجموعه جدیدی از نقاشی ها با موضوع جنگ های صدر اسلام است از توجه شجاعی طباطبایی به وی به عنوان هنرمند جوان قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روح الامین به دنبال گفتگوی خبرگزاری مهر با سید مسعود شجاعی طباطبایی درباره انتخاب چهره برتر هنر انقلاب نامه سرگشاده ای را منتشر کرد که در خلال آن در پاسخ به صحبت های شجاعی طباطبایی درباره لزوم حمایت از هنرمندان جوان و اهدای این جایزه در صورت دریافت به حسن روح الامین آورد: هنرمند انقلابی استادی است که روزهای مظلومیت انقلاب و رهبری در سال ۸۸ و زمانی که جریانی که او سالها بانی آن بود مورد بی مهری واقع شد پا پس نکشد و در تحلیل خود حتی لحظه ایی راجع به انقلاب و رهبری دچار تردید نشود و با نیروهای جوان و با آبروی خویش بهترین نتیجه را بگیرد. برادر عزیزی که همیشه سعی در رفع سوءتفاهم کسانی داشته باشد که نسبت به آرمان انقلاب دچار بدبینی شده اند. از استاد عزیزم جناب مسعود شجاعی طباطبائی مخلصانه درخواست دارم تا اگر صلاح می دانند، صرفا با راهنمایی های همیشگی خود بنده و هم نسل های مرا مورد حمایت قرار دهند. چرا که در قیاس با حضرتتان به هیچ وجه خود را مصداق هنرمند انقلابی نمی دانم. و این لطف شما را به عنوان سند افتخار سر دست خواهم گرفت و با شناختی از خود دارم ، این کار( محبت شما در اعطای عنوان هنرمند انقلابی در صورت انتخاب) را تایید یک استاد تلقی خواهم کرد که بسیار شیرین و از یاد نرفتنی است.

در توضیح بیشتر این نامه با روح الامین گفتگویی داشتیم که وی در سخنانی گفت: نامه را به دلیل این نوشتم که لطف آقای طباطبایی خارج از توقع من بود و درجه بالایی از بزرگواری را نشان دادند. خواستم حداقل در اندازه رسانه ای از ایشان تشکر کنم.

وی ادامه داد: آنجایی که درباره جوگیری و رودربایستی درباره انتخاب چهره برتر هنر انقلاب گفتم منظورم این بود که بعضی از اساتید هستند که ما (جوان ترها) را از روی رودربایستی در میان لیست می گذارند؛ البته در جمع حاضر خوشبختانه به جز من چنین کسی وجود نداشت. معتقدم کسانی هستند که سال‌هاست کار هنر انقلابی می کنند اما هنرمندانی هم هستند که گرچه سابقه شان به آن عزیزان نمی‌رسد ام ممکن است یک مجموعه خوب تولید کنند که تاثیرگذار باشد و به همین دلیل باید ملاک های مشخص تری در انتخاب وجود داشته باشد تا باعث نشود یک هنرمند را ارجح به دیگری دانست. البته که معتقد هستم چهره برتر هنر انقلابی جای بزرگوارانی مانند شجاعی طباطبایی، کاظم چلیپا، ابراهیم حاتمی کیا و... است که سال‌ها در این زمینه کار کردند و تاثیرگذار بودند.

روح الامین در پاسخ به اینکه تعریف او به عنوان یک جوان از هنر انقلابی چیست، بیان کرد: من کسی نیستم که بخواهم تعریفی در این زمینه بدهم و تنها استنباط شخصی خودم را می گویم. از آنجا که مفهوم انقلاب بسیار گسترده است از مفهوم هنرمند انقلابی اینطور استنباط می شود که باید کسی باشد که با هر نوع پلیدی و عوامل شیطانی مقابله می کند و به صورت دفعی و قاطعانه هم این کار را می کند و جای مماشات نمی گذارد. هنرمند انقلابی کسی است که به دنبال حاضر بودن شرایط برای خلق اثر نیست و اگر امکانات ندارد مثلا با یک ذغال یا مداد و کاغذ اثرش را خلق می کند. در واقع هنرمند انقلابی عافیت طلب نیست.

وی در پایان درباره مجموعه جدیدی که این روزها در دست دارد نیز گفت: مجموعه درباره جنگ های صدر اسلام کار می کنم و محوریت کار هم حضرت علی (ع) است. کارها بسیار زمان بر و در ابعاد بسیار بزرگ است و امیدوارم تا آخر سال بتوانم چند نمونه اش را آماده کنم.

کد خبر 3952261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha