۲۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۴۰

مدیر جهاد کشاورزی دیر:

برداشت آب در دشت بردخون با اصلاح الگوی کشت نصف می‌شود

برداشت آب در دشت بردخون با اصلاح الگوی کشت نصف می‌شود

بوشهر - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیر گفت: برداشت آب در دشت بردخون با اصلاح الگوی کشت نصف می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی محمددوست ظهر یکشنبه در نشست شورای هماهنگی دشت بردخون اظهار داشت: از ۶۰۹ دشت کشور دو دشت در شهرستان دیر قرار دارد که بردخون جزء دشت‌های بحرانی و کم آب کشور است.

وی افزود: بهره‌برداران و مصرف‌کنندگان اطلاع دارند که بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی است که نیاز به راهکارها و اقدامات عملی است و با مشارکت کشاورزان، وزارت نیرو و جهاد کشاورزی می‌توان مصرف آب را کاهش داد.

محمددوست اضافه کرد: آبیاری تحت فشار با حمایت دولت، الگوی کشت مناسب، گسترش گلخانه‌ها با مشارکت بانک‌ها، انتخاب بذرهای مناسب و نصب کنتور هوشمند می‌تواند مصرف آب را کاهش دهد و کشاورزان می‌توانند با اختیارات کامل در این زمینه تأثیرگذار باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیر با بیان اینکه برخوردهای همراه با زور جوابگو نیست، ادامه داد: شاید پرکردن چاه‌ها راهی باشد اما می‌توان با اقدامات فرهنگی، فکری و اعتمادسازی، آموزش و اطلاع‌رسانی از مصرف آب کاست و با ۱۵ راهکاری که ارائه شده کشاورزان را برای کاهش مصرف ترغیب کرد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در دشت بردخون ۲۷ میلیون مترمکعب آب برداشت می‌شود که می‌توان با برنامه‌ریزی‌های مناسب و طبق الگوی کشت این مصرف را به ۱۳میلیون مترمکعب رساند.

کد خبر 3954437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha