۲۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۳۶

توسط مدیران نفتی؛

آخرین وضعیت فازهای پارس جنوبی برای رئیس جمهور تشریح شد

آخرین وضعیت فازهای پارس جنوبی برای رئیس جمهور تشریح شد

بوشهر - در حاشیه افتتاح فازهای ۱۷ و ۱۸، ۱۹ و ۲۰و۲۱ پارس جنوبی، آخرین وضعیت فازهای پارس جنوبی برای رئیس جمهور تشریح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید رئیس جمهور از فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی اظهار داشت: ۱۰ فعالیت اصلی در پالایشگاه اجرا می‌شود که می‌توان به تسطیح زمین و خاکریزی و خاکبرداری، اجرای فوندانسیون و نصب تجهیزات اشاره کرد.

محمد مشکین‌فام اضافه کرد: نصب تجهیزات اصلی، نصب مخازن اصلی گاز، نصب میعانات گازی، ایجاد ارتباطات بین تجهیزات و بخش‌های مختلف و پایپینگ، کابل‌کشی و برق و ابزار دقیق و راه‌اندازی از دیگر مراحل ساخت فازهای پارس جنوبی است.

وی از تکمیل همه فازهای پارس جنوبی تا پایان سال آینده خبر داد و افزود: در سال ۸۴ یک بار برداشت ایران و قطر از پارس جنوبی به هم نزدیک شد و حالا بار دیگر شاهد برداشت مساوی ایران و قطر از پارس جنوبی هستیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس به افزایش دو برابری برداشت گاز ایران از پارس جنوبی در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و ادامه داد: هم‌اکنون میزان برداشت گاز ایران در پارس جنوبی به ۵۷۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

وی به افتتاح سه طرح پالایشگاهی اشاره و بیان کرد: در سایت یک پارس جنوبی در شهرستان عسلویه از مجموع هشت پالایشگاه تنها دو پالایشگاه باقی مانده بود که امروز این دو پالایشگاه شامل فازهای ۱۷ و ۱۸ و فازهای ۲۰ و ۲۱ افتتاح شد و فاز ۱۹ نیز در سایت کنگان افتتاح شد.

مشکین‌فام با اشاره به اینکه فازهای ۱۷ و ۱۸ دارای چهار سکو، فازهای ۲۰ و ۲۱ دارای دو سکو و فاز ۱۹ دارای چهار سکو است، خاطرنشان کرد: مساحت کل این سه پالایشگاه ۵۵۰ هکتار است.

وی گفت: در مجموع ۱۸ میلیارد دلار برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است و درآمد این سه پالایشگاه تاکنون چهار میلیارد دلار بوده است.

کد خبر 3954506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha