۲۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۳۸

رئیس اورژانس بوشهر:

تجهیزات و امکانات استان بوشهر برای مدیریت حوادث خاص افزایش یابد

تجهیزات و امکانات استان بوشهر برای مدیریت حوادث خاص افزایش یابد

بوشهر - رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر گفت: تجهیزات و امکانات استان بوشهر برای مدیریت حوادث خاص افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحیم دادجو صبح دوشنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر به آغاز طرح امداد نورورزی از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۵ اشاره کرد و اظهار داشت: تا پایان روز ۱۴ فروردین تعداد کل ماموریت‌های اورژانس از مرز سه هزار و ۷۰۰ ماموریت گذشت.

وی اضافه کرد: این در حالی بوده است که در اورژانس‌های بیمارستان‌های دولتی که تحت نظر مستقیم مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قرار دارد بیش از ۴۲ هزار نفرمراجعه کرده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر افزود: بیشترین مراجعه به بیمارستان مربوط به بیمارستان شهید گنجی برازجان بوده که با توجه به نبود درمانگاه در ناحیه این قابل انتظار بوده است.

کاهش چشمگیر فوتی تصادفات

دادجو به کاهش چشمگیر فوتی تصادفات در طول طرح امداد نوروزی ۹۶ اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۹۵ تعداد ۵۹ نفر فوتی ثبت شده که این تعداد در سال ۹۶ به ۲۹ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: بیشترین آمار سال گذشته در مورد فوتی تصادفات در جاده شیف اتفاق افتاده بود که امسال خوشبختانه این تعداد به صفر رسیده که به نظر می‌آید نصب دوربین‌های کنترلی هوشمند در این محور اثر قابل توجهی بر رفتاررهای پرخطر رانندگان داشته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: کل فوتی تصادفات در سال ۹۵ که به اطلاع اورژانس رسانده شده و به نحوی نیروهای عملیاتی ۱۱۵ در صحنه آنها حاضر بوده‌اند شامل ۱۶ نفر و در سال ۹۶ این تعداد به ۵ نفر تقلیل یافته است.

کاهش مراجعین کمپ سلامت

وی گفت: سال ۹۶ کاهش مراجعین کمپ سلامت را در پی داشت که با توجه به افزایش تعداد کمپ‌های سلامت به ۱۰ کمپ در کل استان این مسئله قابل توجه بود که با کارشناسی به عمل آمده از سوی کارشناسان ستادی به این نتیجه رسیدیم که مکان‌یابی کمپ‌های سلامت به‌ویژه در بوشهر نامناسب بوده است که آن هم در ارتباط به سایر سازمان‌های دخیل بوده است.

دادجو اضافه کرد: شهرستان بوشهر یک کمپ سیار نیز در سطح شهر دایر کرده بود که در اماکن شلوغ مثل دهکده گردشگری و پارک‌های ساحلی به‌صورت گردشی حضور یافته و خدمات لازم در اختیار مردم و مسافرین قرار داده است.

وی با تقدیر از رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر به سبب حمایت‌ها، تامین خدمات و تجهیزات ضروری و مورد نیاز اورژانس بیان کرد: زمان ریاست دکتر رئیسی از سال‌های طلایی اورژانس ۱۱۵ است.

افزایش امکانات اورژانس استان

دادجو گفت: از جمله خدمات این دوره می‌توان به سه برابر شدن تخت‌های ویژه در سطح استان و کاهش چشمگیر اعزام‌ها به خارج استان، تجهیز ۷ دستگاه آمبولانس بنز به تجهیزات NICU و اختصاص مبلغ ۲۰۰ میلیون برای هر دستگاه آمبولانس، آماده و تجهیز ۱۰ دستگاه آمبولانس تویوتا به تجهیزات آمبولانس ویژه و MICU، وارد کردن ۳۳ دستگاه آمبولانس جدید با ترکیب ۱۳ دستگاه آمبولانس گازوئیلی طبق آخرین استانداردهای دنیا، ۱۸ دستگاه آمبولانس تویوتا به سیستم و انتقال ۷ دستگاه آمبولانس دیگر تا چند ماه دیگر به سازمان اورژانس بوشهر و نیز تجهیز دو دستگاه آمبولانس به دستگاه‌های واکنش سریع برای استفاده در حوادث خاص و مسائل پدافندی اشاره کرد.

وی از اعضای شورای شهر خواست که در مورد بحث بحران و مدیریت حوادث خاص در سطح استان و نیز برشمردن استان بوشهر به عنوان قطب ویژه اهتمام داشته باشند واظهار داشت این درخواست‌ها بر اساس موقعیت‌های استراتژیک استان و وجود دامنه گسترده‌ای از حوادث و نیاز مردم به خدمات ویژه است.

تقدیر از فداکاری اورژانس

عبدالخالق برزگرزاده رئیس شورای شهر بوشهر از خدمات پرسنل اورژانس ۱۱۵ تشکر کرد و آنها را نیروهایی فداکار خواند که در مواقع خوب و ایام شاد که هر انسانی ترجیح می‌دهد در کنار خانواده باشد، آنها بایستی با حضور در محل کارو کنار مردم حافظ سلامت ایشان باشند.

وی همچنین لوح تقدیری به دکتر دادجو به عنوان نماینده پرسنل سازمان اورژانس تقدیم کرد و در آخر از تمامی بخش‌های عملیاتی و ستادی مرکز اورژانس بازدید کردند.

کد خبر 3955282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha